Kuvertkort

Igår blev det kalas för hela slanten. Mamma fyllde år häromdagen och firades med att få bjuda på mat :-). Sen vidare till nästa ställe och fira min vän som fyllde 40 år.

Jag har gjort ett kuvertkort till min kompis enligt en instruktionsfilm på Svensk Scrapbooking



Jag köpte några magneter på Hobbyshopen här i stan men jösses vilka pluttiga, det är knappt att man kan se dem. Mycket starka är de, men när jag väl fick på dem på kortet så funkade det inte när papperspanelerna sattes över. Vad gör man då? Jo man får tänka om. Hade ett svagt minne att någonstans i kökslådan skulle det finnas kardborrband inköpt för så där en 15 år sen. Ja men visst, det låg där det skulle och då stansade jag ut två runda bitar för att göra ett kardborrlås istället. Brunt är kanske inte så diskret men vad gör väl det!



Här är kortet sett uppifrån så de veckade kanterna syns.



Kort med personliga budskap har jag stoppat i, pappret är stämplat med lite swirls för att få liv.



Stämplarna kommer från Stämpelkällan och Reprint.


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: MormorMargareta

Åååh vilket ljuvligt kuvertkort! Vackert mönsterpapper också! Måste nog kila in till Svensk Scrapbooking och lära mig detta - kul med lite nya idéer till vikningar!

Ha en bra vecka!

2011-08-29 @ 21:18:52
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: