10 december - ramkort

Jag fortsätter julkortstillverkningen i rosa. Jag har ju ändå redan börjat på att klippa sönder arken igår :-) Jag fick för mig att testa att göra ett ramkort idag. Har sett såna i andra bloggar och tyckt att de är så läckra. Nu har jag följt BellaMios instruktioner och gjort mig ett eget.

Designarken jag använt mig av är som igår från Inkido. Dessutom har jag använt vanlig vit cardstock.



Änglabilden är från ett klippark från Panduro.






Insidan är klädd med torrembossad vit cardstock. Det är varmembossat på den ena också med lite glitter. Jag önskar att jag hade det fina frosted crystal-pulvret som Snojbi har använt på sitt vackra kort! Men det får duga med min hemmablandning idag :-)



Lyfte fram texten från designarket med hjälp av en spellbinder-die.


 
En Cherry Lynn-die har jag använt till den personliga hälsningen. Stämpeln är från Slöjddetaljer och inte från Reprint som jag skrev igår.



Baksidan av kortet.





Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Superfint kort Rosa! Så väl genomtänkt och välarbetat!

Du får visa på nästa träff!

Ha en skön tredje advent! Kram!

2011-12-10 @ 22:35:01
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Å vad fint!! Vad du kan, vilka roliga vikningar och annat du hittar på.

2011-12-11 @ 17:22:22
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: snojbi

Hur snyggt som helst

2011-12-12 @ 17:38:50
URL: http://www.snojbi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: