7 december - altrad pringlesburk

Jag har en bekant som gärna ville att jag skulle göra något fint att ge bort i jul till hennes bästa vän.

Jag har valt att altra en pringlesburk, jag tycker att de är tacksamma att arbeta med och goda att tömma... :-) Fast den här var tråkigt nog redan tom.

Jag har använt båda sidorna av ett papper från Pion med romantiska rosor och mörkröd baksida. Martha Stewarts hjärtstans fick också vara med, en liten virkad spets längst ner för att dölja eventuella gröna inslag från pringles sourcream/onion :-)



På locket har jag stansat ut med en vågig spellbinder och en QK cirkelstans. Roxstamps underbara stämpel med "Du vet väl om att du är värdefull" är med så klart. Jag har stämplat lite swirls runt om. Ett par röda rosor och halvpärlor får pryda locket och ett hampasnöre är fastsatt runt kanten på locket.




Jag fick till en rosett på snöret utan större utbrott otroligt nog. Texten på mönsterpappret tycker jag riktigt förgyller burkens utseende.



En metallfjäril som jag köpt hos Roxstamps fick ta plats på skarven.



Jag gjorde en liten banderoll och stämplade Inkywings "Till en underbar vän" på. Lite swirlar fick vara med här också.



I botten har jag satt min namnskylt och använt en spellbinder bakom.



Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: snojbi

Kanonsnygg

Den blir hon jätteglad för

2011-12-07 @ 21:24:36
URL: http://www.snojbi.blogspot.com/
Postat av: Margareta

Helt underbar! Hon kommer att bli jättenöjd!

Ingemar Olssons fina text har verkligen fått genomslag! (ungdomskompis t mig)

Kram!

2011-12-08 @ 14:18:32
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: