Födelsedagskort

Jag har lagt ännu ett nattarbete på ett kort. Mycket av tiden sitter jag och glor och kliar mig i skallen då jag har svårt att bestämma mig för hur det ska vara. Men nu blev det så här i alla fall.
Nu har jag en vän som fyller år i morgon och det här ska postas idag, hoppas att det håller. Jag får nog köpa ett vadderat kuvert.



Jag har tidigare färglagt en Magnoliastämpel, Tilda som håller i en tårta och nu var det dags att den fick användas. Jag använde en Nellie Snellen-die för att göra den bruna bakgrunden. Jag har chalkat kanterna och ovalerna med en kopparfärgad dyna.

Utvikt

Jag har vikt kortet som en slags stege och satt den fantastiska stämpeln grattiscollage från Reprint längst fram.

Sett från sidan

Jag har gömt ett par taggar som man kan dra ut, "Man blir aldrig gammal bara äldre" från Vilda stamps:
 



Den andra är från Inkido:

Den andra gömda taggen utdragen

Taggarna sida vid sida:

Här är båda taggarna

Närbild på Tilda:

Närbild på Tilda


Närbild på "blomsterarrangemanget" (suddigt, men strunt samma):

Närbild på blommorna

Kortet med sina tre delar:

Alla tre delarna exponerade

Ha en skön dag!

Kram Rosa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: