Presentkorts-kort

Sonen ska på 8-års kalas idag så nu har jag skrapat ihop ett piratkort med en presentkortsinsats. Den söte piraten är från Nellie Snellen och kartan är från Vilda.

Jag gjorde presentkortsinsatsen först med paketmönstrat papper, men sedan när kortet började ta form så passade det inte längre. Jag pillade loss den och satte dit det prickiga istället. Tycker det blev mer balans i kortet då med ett återkommande tema. Nu kommer väl inte födelsedagsbarnet kanske att tänka på sånt, men man vet ju aldrig :-)

Här är bilderna:



Jag har satt ett tårtpapper med döskallar på runt kortryggen. Har klämt en siffra genom Bigshoten (tjoho!) och stämplat lite. Bandet är limmat runt om, vi får se om det håller.



Här är baksidan.



Jag har kladdat runt lite med en distressfärg så inte pappret skulle vara så bländande vitt.



Presentkortsinsatsen hittade jag hur man gör på Scrapparazzis blogg (OBS! Jag upptäckte idag 3 maj 2014 att länken med tutorial inte längre finns kvar, de har tagit bort den av någon anledning.) Fiffigt så det förslår! Ett presentkort från SF-bio får plats perfekt.
(8 maj 2014: jag har nu gjort en egen tutorial för presentkortsinsatsen, den hittar du i mitt DT-inlägg hos Pysseldags 



Jag har färglagt med Promarkers och fäst med 3D-kuddar.



Samma sak med skattkartan, färglagd med Promarkers och uppkuddad.

Hoppas sonen får kul på kalaset! Själv åker jag till Dalhalla och sjunger gospel hela dagen, kom gärna och lyssna på konserten kl 20.00!

Godnatt...
/Rosa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: