Semester och så slår jag ett slag mot barncancer också

Då har semestern börjat och självklart ska det regna. Fördelen med det är ju att då kan man ju scrappa utan att det gör något :-)

Skolavslutningen gick bra, våra fröknar fick sina bokkort och inuti fördjupningen fick en påse med ett SNÖ-smycke plats alldeles perfekt! Lite tips kanske för kommande födelsedagar?

Jag har hunnit vara i Toscana under Kristihimmelsfärdshelgen med min älskade kör, ska försöka ge mig på att göra något med bilderna därifrån. Det var ganska overkligt att vara vid det lutande klocktornet i Pisa och se domen i Florens. Otroligt vackert och kan man skapa byggnader på det viset så borde nog jag klara av att göra en layout på det. Hur svårt kan det vara liksom... :-) Har bara gjort en layout i mitt liv hittills så det får väl bli veckans utmaning kanske!

Jag lägger in några bilder på ett kort jag gjorde tidigare i år till mitt kusinbarn Mille. Han är inte gammal men har redan fått utstå massor när han i mars vid 5-månaders ålder fick neuroblastiom konstaterad. Det är en form av cancer som bara drabbar barn. Han har en aggressiv form men tack o lov inte den allra värsta sorten som kan vara spridd i flera delar av kroppen. Familjen har i dagarna fått veta att tumören har krympt men att den sitter fast vid ryggmärgen och därför vill läkarna inte operera än utan fortsätter med cellgifterna ett tag till. En vän till Milles föräldrar startade en insamling i Milles namn hos Barncancerfonden, mer forskning behövs och mycket bra har gjorts tack vare gåvor till Barncancerfonden. För 30 år sedan var det i stort sett tabu att prata om cancer hos barn, inga bra behandlingar fanns utan man hade bara vuxna att utgå ifrån vid behandlingarna. Min tremänning Minna var en av dem som fick utstå mycket från 6 års ålder på grund av leukemi och då startade hennes föräldrar tillsammans med andra föräldrar andra det som idag är Barncancerfonden.  http://www.barncancerfonden.se/Behallare/Tidning/Tidigare-nummer/2009/Barn--Cancer-609/Special/Sjukhusledningen-Karolinska-i-Solna-1979-Dom-dor-ju-i-alla-fall/ 



Milles fond kan du läsa mer om här: http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Milles-Fond-3/ 

Kommentarer
Postat av: Rosa

Den fina kombinationen av Maja designs papper har jag lånat inspiration från ett kort Cecilia Berglin gjort en gång. Jag älskar den här carpe diem serien. Har shoppat på mig några stycken till när jag var på mässan i Uppsala härom veckan :-)

2011-06-17 @ 15:43:15
URL: http://scraprosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: