Pysselhörna

Jag skulle verkligen vilja ha en pysselhörna. Som det är nu använder jag mig av köksbordet och i helgen har mina föräldrar varit här så då blev jag tvungen att plocka undan ALLT. buhuuu. Nu är allt så välstädat och fint så då bär det emot att "stöka till" med alla scrapgrejer.
Men jag håller på med ett projekt. Jag har gjort ett bokkort till, min nya favoritvikning. Det skulle jag vilja få klart så det kan nog hända att jag kör lite kvällspyssel om en stund i alla fall.

Jag tänkte jag skulle lägga in lite bilder på mina tidigare kort. Min kompis Fia fyllde 40 år tidigare i år och hon fick någon dag före födelsedagen sin andra son, Frank. Här är de kort jag gjorde till dem:



Kortmodellen heter Tri-shuttercard, jag gjorde kortet på natten innan kalaset. Här är den tutorial jag hittade på nätet: http://www.youtube.com/watch?v=su-3T3sd4r0&feature=related 



Franks kort är gjort med Maja designs fina crea diem-papper. Nallen är mitt första försök till att färglägga stämplar vilket gav mersmak så nu har jag köpt in många fina färger på promarker-pennor. På insidan av kortet satte jag en tag som jag stämplat bä bä vita lamm på. På blomman och bladen har jag sprayat glimmer-mist, det gäller för båda korten. Tycker att det blir så fin glans av det.

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vilka fina kort du gjort, och vad kul att du gillar att färglägga stämplar. Vill du ha tips får du hojta till. Åker du till scrapmässan i Uppsala nu i helgen?

2011-05-23 @ 07:04:20
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Rosmarie

Tack! Ja det är riktigt kul att färglägga, men svårt med färgkombinationerna kan jag tycka ibland. Jag funderar starkt på att åka på mässan, ska ju ändå vara regnigt o trist :-)

2011-05-28 @ 00:50:30
URL: http://scraprosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: