Kalender av tändsticksaskar

Jag såg en så fin kalender av tändsticksaskar som Teolinda gjort som DT för Vilda stamps. Jag hittade en tutorial hos pysselskolan och så gjorde jag mig en egen.

Jag har använt mig av Panduros mönsterark rakt igenom. Köpte ett set med olika röda brads på Panduro också som fick bli handtag.

Här kommer några bilder, ska försöka ta fler bilder i dagsljus (till sommaren!?) men håll till godo med de här:

Ovansidan med en tag bara för att jag gillar att göra sånna. Panduroswirl på kanterna och något slags blomarrangemang i hörnet. Små halvpärlor i cremefärg sitter i de andra hörnen.



Jag har roat mig med att stansa ut snöstjärnor med en Martha Stewartstans och hjärtarna är från Sizzix.



Jag har försökt lyfta ut hjärtat lite genom att sätta en röd matta bakom och sen samma mönsterpapper på det intre hjärtat.



Mer hjärtan. Här har jag använt mig av krackeleringslack på den yttre hjärtramen och 3d-lack på det inre hjärtat. Ett litet paket är embossat i vitt.



Här ser man lite bättre att hjärtat är i två delar. Mittenhjärtat är monterat på 3d-kuddar. God Jul-stämpeln tror jag kom i ett paket från Creativeclub. Där har jag fyllt i mönstret med lite svart stickles, eller glitterlim som vi säger på svenska...



Jag har använt min son som ursäkt att få göra en kalender. Men VAD ska jag stoppa i de små askarna tro, det är ju nästa utmaning :-)

Kommentarer
Postat av: snojbi

En sån fin adventskalender.

Ja det svåraste blir nog att fylla den.



Jag drar embossingdynan på det upphöjda som blir vid torrembossingen sen på med pulvret och värm.

Trevlig helg

Kramis

2011-11-11 @ 16:58:21
URL: http://snojbi.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Superdupersnygg kalender! Gabriel kommer uppskatta den massor!

2011-11-11 @ 18:20:39
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Margareta

Vilken jättefin kalender! DEn kommer att bli mycket uppskattad! Undrar vad det blir i lådorna - får vi höra på träffen vad du hittat på??

Ha en härlig helg!! Kram!

2011-11-11 @ 23:02:02
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig Rosa:)



WOW vilken super fin adventskalender du har skapat den måste du ha lagt mycket tid på:) Så snygg och med så många underbara detaljer på:) Jag gillar massor:)Härliga färger och papper du har använt dig utav:)



BLEV SÅ GLAD att du tok dig tid och lämnade spår efter dig hos mig:)



STORT TACK för dina trevliga rader om mina alster det uppskattas mycket ska du veta:)



Å du har tur och pysslar i hop med Margareta vännen skulle önska jag också kunde få göra det:)

Men jag hoppas på att få hälsa på henne och får pyssla med henne sen någon gång:)



Hoppas att din söndag och veckan som kommer blir mycket bra för dig:) Ha det bäst :)



Kramar från lilla Inger :)





2011-11-13 @ 12:57:18
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: