Korsett igen

Äntligen kommer lite nytt i bloggen! Det har varit full rulle med allt annat än scrap ett tag, men jag har suttit och klappat lite på mina stämplar och papper några gånger de senaste två veckorna. Häromdagen fick jag lust att göra en korsett igen så det var bara att sätta igång.

Den är gjord i svart och lila cardstock. Jag har embossat blommor med hologrampulver för att få liv i "tyget". Bakstycket gör jag i tre delar för att få olika färger där och så är det lättare att få till öljetterna. Jag använder x-cuts kantstans flower doily för att göra en spets där öljetterna sitter.
Silverband till korsettsnörningen och även lite vågiga silverband för dekoration men även förstås för att dölja de limmade skarvarna.
En svart spets dekorerar överdelen av korsetten och även axelbanden har fått spetsar. En liten silverros får pryda dekolletaget :-)






  

Som jag berättat tidigare så mäter korsetten ca 10 cm över havet, med axelbanden inräknat så blir den ca 15 cm hög. Den är pillrig att få till, allra helst den sista sidosömmen, men ändå väldigt rolig att göra. Vill du prova själv? Gå gärna in på card carousel och köp mönstret, den laddar du ner som PDF-fil så du får den inom några minuter.

Skriv gärna i gästboken så jag vet att du varit här! :-)

Kommentarer
Postat av: snojbi

Underbart snygg alltså.

Kramis

2011-10-23 @ 21:48:46
URL: http://snojbi.blogspot.com.
Postat av: Sindra

Åhh, vad snyggt det blev! :)

2011-10-26 @ 20:16:50
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: