1 februari -porträttkort

Idag bjuder jag på ett litet porträttkort. Det är ingen bild på mig eller så men tydligen heter vikningen så i alla fall.

Jag har tidigare färglagt en Hänglarflicka med ett kuvert i handen, kanske ett kärleksbrev, vem vet :-) Jag har tänkt mig det här som ett Valentine-kort i alla fall och tyckte att hon kunde få vara med.



Det är vanliga cardstocks i vitt och rosa. Designpappret vet jag inte vem som gjort.



Närbild på hänglarflickan. Jag har färglagt den här för ganska länge sen och hon har legat och väntat på att få komma till användning. Jag använder Promarker-pennor och skuggar med polychrome-pennor och förtunningsmedel.



Jag har skrivit ut texten på datorn med en rolig font där små hjärtan finns på alla versaler.
Jag har satt fast den med hjälp av hjärtformade brads.



Jag har torrembossat lite svirvlar från en Fiskars-platta på mittenremsan.



Lite blandade blommor fick det också bli, hade tänkt göra kortet utan blommor från början men är rätt nöjd med att jag ändrade mig :-)



Ett magnoliablad, pärlspröt, rosor, körsbärsblomma och krysantemum.



På baksidan har jag använt matchande mönsterpapper till min namnskylt. Insidan av kortet har jag stämplat med "Puss & Kram" men det har jag inte fotat.



Lite från sidan igen. Jag har använt mig av en EKsuccess-stans till remsan längst ner.




Tack för besöket!

KRAM Rosa


Kommentarer
Postat av: snojbi

Ett kanonfint kort

Kramis

2012-02-02 @ 19:23:42
URL: http://www.snojbi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: