4 februari - lila hjärtan

Jag har gjort ett till kort inför alla hjärtans dag. Det är samma vikning som på mitt julkort, men det här gillar jag bättre :-) Kan bero på att Maja Designs papper "ska vi fika" är med i den här skapelsen. Det här är sånna där papper som det svider lite att klippa i, men sen när det väl är gjort så är jag glad att det blev av. Varför ska de ligga i mappen till ingen nytta för när de kan få komma till liv på ett kort.

Här är i alla fall då kortet. S-vikning med "flärp" på framsidan.



Jag har använt mig av min hjärtstans från Sizzix och så har jag klippt runt på utsidan av stansen så jag fick två hjärtan. Det fyllda hjärtat sitter på distanskuddar för att komma upp lite. Några halvpärlor i hörnet och så har jag skrivit ut "Be my valentine" på datorn. Såg en finurlig variant på Youtube att göra ändspetsarna på banderollen med hjälp av en fyrkantig stans. Funkar riktigt bra!



Banderollen sitter fast med hjälp av brads.



När man öppnar kortet så ser man "meddelanderutan" som gömts bakom den stora rutan.



Där passar det med lite pussar och kramar tycker jag och så får man plats att skriva sitt namn.



Jag har surrat ihop ett rosarrangemang som matchar pappret på framsidan. Är riktigt nöjd med att jag äntligen vågar göra lite mer med blommor. Så snart är det nog dags att köpa fler, för nu går de åt :-)



Kortet sett från sidan.



På baksidan har jag satt min namnskylt och så följer jag förstås mitt tema med pappret bakom.



Ha en skön helg, jag själv ska sjunga gospel hela helgen vilket är otroligt roligt!
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Birgitta Lekzen

Jättefint kort och fina färger.

Ha det så bra

Kram Birgitta

2012-02-04 @ 09:19:44
Postat av: Margareta

Så vackert - och så härligt att ge bort på Alla Hjärtans Dag!!

Åh så avundsjuk jag är på dig som får sjunga gospel hela helgen, det som är SÅ HÄRLIGT, ger så mycket energi! Tyvärr håller min röst inte längre efter alla år i skolan :((

Ha det gott! Kram!!

2012-02-04 @ 20:21:23
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Carina

Vackert kort. Snyggt dekorerat och jag gillar vikningen. Kram

2012-02-05 @ 10:13:41
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: