15 januari - stjärnkort och award!

Jag var på en härlig scrapträff igår, underbart med en heldag i scrappingens värld. Det är så kul att få inspireras av varandra.

Apropå inspiration, jag har blivit tilldelad en award av MormorMargareta! TACK! Så kul att få veta att det jag gör kan ge någon annan inspiration.

För en award så finns det ju vissa "regler". Man ska förstås länka tillbaka till den man fått utmärkelsen av men också se ut 5 bloggar som jag själv brukar besöka och bli inspierad av. Det ska vara bloggar som har under 200 följare (hur man nu ska kunna veta det) och man ska förstås tala om det för bloggaren också :-) 

Jag ger gärna en award till de här fem bloggarna där jag hämtar inspiration:

Asamia
Snojbi
Sindra
Gobiten
Pysselbus


Idag ska ni få se ett av korten jag gjorde på träffen. Som ni vet vid det här laget så älskar jag annorlunda kortvikningar. I den julkortsutmaning som jag deltar i så har jag blivit inspierad av ett fint stjärnkort som Erika gjorde.

Så här ser det ut när det är öppnat. Jag har använt mig av Pink paisleys Butterfly garden, grön cardstock och en brun cardstock som jag stämplat och embossat med hologrampulver.



Jag älskar butterfly garden-kollektionen! Här i mitten så finns det plats att sätta in lämplig hälsning när jag vet vad jag ska ha kortet till :-D



Så här ser den ut stängd. Jag har satt en vit spets runt kanterna och vita halvpärlor i hörnen.



En metallfjäril för lite dekoration, den har jag köpt hos Roxstamps.



Här är färgerna i stort sett rättvisande.



Så här ser den ut på baksidan. Min lilla namnskylt ska ju också vara med :-) Försöker få med ett matchande papper så det blir ett genomgående tema.



Det finns flera tutorials på nätet för att göra ett sånt här kort. Jag gjorde ju självklart fel ändå på första försöket då jag glömde att linjalen är 30,5 cm och inte 30 cm. Titta gärna på den här tutorialen som Nettan (som också är en julkortsskapare) har gjort.

Välkommen tillbaka imorgon! Då får du se ett annat kort jag fick ihop på scrapträffen.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tusentack för awarden . Så kul att få sådana.

Den blev ju jättefin stjärnan. Du är så duktig påatt göra olika vikningar Kram kram.

2012-01-15 @ 19:36:38
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Carina

Vackert stjärnkort. Kram

2012-01-15 @ 23:37:17
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Å vad roligt att du kom i lördags! Alltid lika trevligt på träffarna, och inspirationen flödar.

Grattis till avarden!...och Tack för att du skickade den vidare.

Ha en fin dag.

2012-01-16 @ 05:33:25
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Glömde.....ditt kort är underbart fint - och vilket jobb du la ner! Helt otroligt!

2012-01-16 @ 05:34:22
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: snojbi

Underbart stjärnkort.

Grattis till awarden och Tack för att du vill ge mej den.

Kramis

2012-01-17 @ 23:01:26
URL: http://www.snojbi.blogspot.com/
Postat av: Linda - Pysselbus

Rosa, ditt kort är helt underbart!! Jag gillar verkligen de där Pink Paislee-pappren och du har fått ihop stjärnan så perfekt! Och vad du är gullig som ger en award till mig.... glad TACK!!!



Tack för trevlig sällskap idag! Vi hörs närmare Avesta!

Kram

Linda

2012-02-25 @ 20:02:37
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: