16 januari - hänglarflicka

Idag visar jag ännu ett kort jag gjorde på lördagens scrapträff. Snälla Åsa visade (igen) hur hon gör blomsterarrangemang och jag har försökt mig på ett sånt.

Jag har färglagt en hänglarflicka som förbereder sig för våren och ska så lite frön. Vad passar då inte bättre än att använda Maja Designs papper i samma tema :-)




Tjejen är färglagd med promarkers och så har jag lagt skuggorna med MCP teknik. Jag har använt en Spellbinder för skära ut formen runt henne och det är distress stormy sky som färgats in runt kanterna.



Så till blomsterdekorationen då. Jag har äntligen lyckats blanda lite olika blommor och även en liten pärldekoration fick vara med.



En kakservett är utstansad i samma cardstock som baspappret. Det är en Cherry Lynn-stans som använts.



I hörnen har jag dekorerat med hörnstans från Qickutz.

Välkommen tillbaka igen och lämna gärna ett ord innan du går!


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Det här kortet blev superfint tycker jag, du lyckades kanon med blomsterarrangemanget.

2012-01-16 @ 14:15:49
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Carina

Vackert kort. Blommorna var fina.Kram

2012-01-16 @ 22:39:34
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jättefina kort. Kanon med blomman också du kan visst !

2012-01-18 @ 23:00:24
URL: http://gobiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: