5 januari - Joyfoldcard

Jag har sett den här vikningen flera gånger och tänkt att det vill jag också prova. Vikningen heter joyfoldcard och är i stort sett två kort som man sätter ihop till ett.

Jag har utgått från en naturfärgad cardstock och sen en grön cardstock som matta och till sist två olika Pionpapper som är från samma serie. Flickan är från ett klippark från Sagen. Stansen är Martha Stewart. Alla kanter är färgade med walnut stain-distress.



Jag satte ett band runt för att hålla in flärparna då det blev så tjockt med allt papper.



"Till en speciell vän" är en stämpel från Stämpelkällan. Jag gjorde en liten vimpel och färgade in med distress "old paper" och duttade med min kära swirl från Panduro. Jag har satt fast vimpeln i det gröna bandet med hjälp av brads.



Nu har jag lättat på "skärpet" och kortet kan börja vikas upp.



På insidan kan man se stämplar från Reprint. Jag har använt mig av spellbinders och så har jag färgat in mitten med "old paper" innan jag lossade pappret från stansen. Lite mer duttar av swirlen.



Här är den nedre delen också utfälld. Jag har satt ett band med rosett över.



Närbild på min grattis-skylt. Jag har fäst den med små distanskuddar.



En närbild även på den andra skylten. Den sitter också fast med distanskuddar.



Närbild på flickan. Runt kanterna så har jag lagt platinumstickles.



Märkning på baksidan, spellbinders franska lilja och så min namnskylt.



Nästa gång jag gör ett sånt här kort ska jag försöka tänka på att inte använda så tjocka papper. Eller kanske bara ett lager. Men det löste ju sig ändå med hjälp av "skärpet" :-)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Du hittar på så roliga vikningar och du gör så fina kort!

Tack för att jag får komma in o inspireras.

KRAM

2012-01-07 @ 07:37:33
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Margareta

Kul att se lite annorlunda kort! Det får man ofta hos dig.

Vi ses nästa vecka! Längtar!

2012-01-07 @ 18:58:22
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Erika Strömberg

Såå fint kort!!! Du gör otroligt inspirerande alster! Ser fram emot att följa dig på julkortsbloggen och på facebook i år! Ha det fint!

2012-01-15 @ 07:05:16
URL: http://erikasglossarium.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: