8 januari - surprise pop-up kort

Nu har jag nattsuddat igen, så fort jag är ledig lite längre så blir det dygnsvändning. Men jag har pysslat ihop två kort i samma stil i natt.
Jag visar julkortet först för jag tänker vara med i ännu en utmaning där det handlar om ett julkort i veckan, fast här får man ett tema varje vecka. Kan nog bli bra :-)! Titta gärna in på ettjulkortiveckan.blogspot.com

Den här veckan ska de vara ett kort i övervägande rosa färg. Ja det har jag ju redan gjort ett par så varför inte fortsätta då det finns lite pappersbitar kvar :-D

Nu har jag fotat i all hast när jag blev klar, skärmattan är ju inte den snyggaste bakgrunden men försök att tänka bort den :-)

Den här gången har jag gjort ett så kallat surprise pop-up kort.

Det är Inkidos papper och så vanlig rosa cardstock. Bilden är från ett klippark, tror det är Pion. Självklart är Martha Stewarts snöflingor med på ett par hörn också.



Det är en spellbinder som jag gjort formen på kortet med.



Upptill så drar man i bandet och så kommer ett kort fram. där har jag stämplat lite och embossat med hologram.



När man drar fram taggen så åker bilden upp och avslöjar en till stämpel.





På  baksidan har jag satt lite mer Inkidopapper och sedan en skylt med Kramar på. Pappret är infärgat med distress.



Jag utgick från en instruktion som Splitcoaststampers gjort, här kan du se den.

Imorgon så visar jag kortet jag gjort till min son som fyller 9 år idag! Grattis Gabbe!

Kommentarer
Postat av: snojbi

Mmmmm helt underbara kort

Kramis

2012-01-08 @ 10:28:28
URL: http://www.snojbi.blogspot.com/
Postat av: Fia

Oh, så vackert och vilken underbar inspiration du skänker! Fantastiskt fint och varmt välkommen till julkortsbloggen!

2012-01-10 @ 05:58:52
URL: http://ettjulkortiveckan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: