24 juni - födelsedagskort

Jag fick en beställningar på några födelsedagskort för ett tag sedan. Nu är det dags att visa dem!

Jag börjar med det som är till en kvinna som fyller 50 år.

Det är Maja Designs senaste 6x6 mönsterpappersblock jag använt. Kanterna är skrapade och infärgade med walnut stain.



På insidan har jag satt fast utstansade siffror och bokstäver (Sizzix bigz och Quickutz Magnolia) På högra sidan har jag stämplat med hörnan från Pysseldags och grattisstämpeln från Vilda Stamps.



Skylten är en Magnolia dohickey (eller vad de nu heter) och Grattisstämpeln är från Reprint.



En liten rosbukett och pärlband i hörnet. Bården är gjord med en stans från Whimsy stamps och så har jag trätt ett rosa band genom det.



En närbild på Tilda. Jag har färglagt henne med Promarkerspennor. Blev för en gångs skull riktigt nöjd med färgläggningen av håret, det är alltid lite klurigt. Skorna har jag lagt ett lager glossy accent på så det ska se ut som lackskor.



Tack för titten! Lämna gärna några ord innan du går och välkommen tillbaka imorgon för det andra födelsedagskortet :-)

Kommentarer
Postat av: snojbi

Såååå himlans fiiint

2012-06-24 @ 15:19:47
URL: http://http:/snojbi.blogspot.se
Postat av: Jenny Källman

Vilket fint grattiskort. TAck för du kikat in på min blogg, Du undrade vad för papper jag använder och det är 4CC LASER 250G A4.

2012-06-24 @ 21:51:05
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: