26 juni - Födelsedagskort nr 3

Idag kommer det tredje födelsedagskortet jag gjort på beställning. Det är kul när det uppskattas det jag gör och att jag får förtroendet att tillverka kort åt någon annan!

Informationen om födelsedagsbarnet var att hon tycker om himmelsblått och blommor.

Mönsterpapper som vanligt från Maja Design. Stämpeltexten är från Vilda Stamps. Siffrorna har jag stansat ut i vitt wellpapp. Körsbärsblommor från Wild Orchid Crafts och grönt band från Ohlsons tyger. Bokstäverna är från Panduro och så har jag glittat på dem lite.



Det fick bli ett mönsterpapper med körsbärsblommor även på insidan, så det verkligen fick blomma ut :-) Högra sidan höll jag mer klassisk med mina hörn och grattisstämpeln.



Baksidan med min personliga stämpel.



Närbild på Mimosa från Bildmålarna. Jag har färglagt henne med Distress Markers som jag fick låna på vår senaste scrapträff. Jag har figurklippt henne och färgat in kanterna lite så de inte skriker vitt. Hon är monterad med distanskuddar så hon sticker ut lite.



Nu har jag äntligen egna Distress Markers, det är så otroligt kul att jobba med dem och tillsammans med en vattenpensel. Jippi!

Välkommen tillbaka imorgon!

KRAM Rosa

Kommentarer
Postat av: Carina

Mycket fint du gjoer sen sist jag var här.

Detta kort gillade jag, snyggt att hon sitter på ett sidenband. Kram

2012-06-26 @ 21:03:05
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: