16 mars - julkort i grönt

Idag är det lite roligt för Scrapdraken visar upp min kupolask i sin blogg idag! Jag köpte den där för några veckor sedan och de ville gärna se den när den var klar och nu finns den som sagt för beskådande där. Gå gärna in och titta på deras inspirationsblogg!

                                                            ************************

Veckans julkortsutmaning hos http://ettjulkortiveckan.blogspot.com ska vara ett julkort i grönt. Ok då. :-)

Jag har äntligen kommit underfund med hur min Martha Stewart-stans "cherish" fungerar, den som ska göra mönster runt om hela pappret. Så då fick den vara med och sätta formen på kortet.

Jag har använt mig av vit cardstock och grönt mönsterpapper från Inkido.



Framsidan.




Baksidan, tillsammans med min nya "handgjort av" stämpel som jag fått från Pysseldags!




På insidan har jag stämplat den fina sången Adventstid med text av Carl-Bertil Agnestig. Den här stämpeln kommer också från Pysseldags. Den här sångtexten väcker fina barndomsminnen då jag sjöng den med barnkören för "100 år sen". ;-)




Närbild på texten.




Jag roade mig med att lägga på ett lager glossy accent på bokstavsstickers så det skulle bli lite mer liv i dem.




Jag har äntligen fått tag på hjärtswirlen nu på mässan i Avesta och det syns inte så bra, men jag har embossat den med frosted crystal. Blombladen har jag sprayat på lite grön perfect pearls, vilken skillnad det blev i färg och skimmer med det *gilla*. Rosorna har fått lite glitterlim på kronbladen.




Jag försöker träna på färgläggning, använder mig av promarkers och har på den här bilden använt tre gröna nyanser på kläderna. Det där med att tänka på från vilket håll ljuset faller är inte lätt men jag är skapligt nöjd ändå med den här hänglarkillen. Idén med att rita streck runt har jag "snott" från Sofia/Jozie och Tussan som gjorde så på vår senaste scrapträff. Tycker det är en enkel men effektfull detalj. Titta gärna på deras bloggar för där har ni tjejer som kan färglägga!




Luvan har fått sig en liten omgång med glitter och så har jag satt några halvpärlor i hörnet.




Ja så här kan ett grönt julkort se ut. Jag är rätt imponerad av mig själv att jag inte har missat en utmaning på 11 veckor hittills! Det som är trevlig med måndagar nu för tiden är att då kommer den nya utmaningen :-)

Ha en bra dag och lämna en kommentar innan du går!


Kommentarer
Postat av: Malin Lans

Vad roligt att din kupolask kom med! :)

Riktigt stiligt kort du gjort, tycker du har så mysiga detaljer.

Kram Malin!

2012-03-16 @ 22:59:11
URL: http://frulans.blogg.se/
Postat av: MormorMargareta

Superfint julkort Rosa! Du börjar bi en kortmakarmästare!! Såå fint färglagt!

Kupolasken hos Scrapdraken var ju också jättefin!

Ha en skön helg!! Kram!

2012-03-17 @ 13:00:04
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: MormorMargareta

Superfint julkort Rosa! Du börjar bi en kortmakarmästare!! Såå fint färglagt!

Kupolasken hos Scrapdraken var ju också jättefin!

Ha en skön helg!! Kram!

2012-03-17 @ 13:00:53
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Lisa-olsi

Kul med din ask, men så är den snygg också.

Julkortet är jättefint, fint papper

och snyggt stansat runt kortet.

Ha det gott!

Kram Lisa

2012-03-18 @ 00:06:50
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Du har blivit sååå duktig på färgläggning, och dina små rosenbuketter är så söta. Kul att du hittade ♥swirlen till slut, den är verkligen väldigt användbar. Kanten blev också super, den står nog på min önskelista nu, du får visa mig på lördag. Superfint kort!!

2012-03-18 @ 10:14:11
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Fia skapar

Vilket otroligt snyggt julkort! Ett av de snyggaste den här veckan! Fantastiskt fin färgläggning också!

2012-03-31 @ 23:18:37
URL: http://ettjulkortiveckan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: