3 november - En kväll, en utmaning

I kväll, eller eftermiddag och kväll rättare sagt, har jag roat mig med att vara med i en utmaning på Facebook. Det är inte så ofta jag brukar hinna vara med men idag blev det så. Extra kul är när det är Ciza som har Pysseldags som höll i utmaningen :-)
 
Utmaningen gick ut på att använda den freebie-digistämpel som finns att ladda ner från Pysseldags blogg, kolla HÄR.
Det skulle vara ett Farsdags-kort och det skulle ha ännu en stämpel med, text eller bild, men ingen gammal gubbe.
 
Här är mitt bidrag.
 
 
Pappret jag använt är Primas botanical collection 6x6".
 
 
Digistämpeln stansade jag ut med en cirkeldie från QK. Till den svarta delen har jag använt en Spellbinder-die. Jag har färgat in pappret med distressen Peeled paint.
 
 
En närbild på paketet som är färglagt med Promarkers. Jag har klippt bort paketet från Magnoliastämpeln.
 
 
Ett försök till närbild på att Tilda (magnoliastämpeln) och textcirkeln är monterade med distanskuddar. :-)
 
 
 
Bakom Tilda har jag gjort ett band och stansat med min älskade EK Success för att få den vågiga kanten med hål.
 
 
Närbild på Tilda. Jag har färglat med Promarkers.
 
 
För att få balans i kortet och följa formen med cirkeln valde jag att dekorera med en knapp. Jag hade en blå knapp som jag har målat först med gesso och sedan kletat på Inka gold i grönt. Sedan sydde jag fast knappen i pappret. I hörnen har jag satt utstansade fotohörn med hjälp av en QK-die.
 
Ja det var väl allt för just nu! Hoppas du lämnar ett ord innan du går vidare för då blir jag så glad! :-)
 
Kram Rosa
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Källman

verkligen fint kort fick mycket inspiration

2012-11-05 @ 00:00:35
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se
Postat av: Anna Ahlqvist

Härligt kort, och skickligt färglagt!! Vad har du för papper när du målar med promarkers? ta hand om dej! Kram AnnaA

Svar: Hej Anna! Tack så mycket! Jo jag använder Stora Enso CC4 250 g, funkar jättebra till promarkers. Kram!
Rosa

2012-11-05 @ 01:48:04
Postat av: Lisa-olsi

Ett härligt kort
i snygga färger.
Ha det gott!
Kram

2012-11-06 @ 09:25:21
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Anna Ahlqvist

Var köper du stora enso? Aldrig hört talas om ens! Ha nu en bra dag! Kram

Svar: Det finns på kontorsvaruhuset där jag bor så jag köper storpack, men många scrapbutiker säljer dem för ca 2 kr st. Brukar finnas hos pysseldags: http://shop.pysseldags.se/papper/4ccHa en bra dag du med!
Rosa

2012-11-06 @ 10:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: