30 november - Kortutmaning från Pysselbus

Hej!
 
Den senaste tiden har det inte funnits tid att göra något utöver mina DT-kort. Jag har dessutom haft en ordentlig idétorka. Jag har suttit vid mitt pysselbord och suckat ett tag och sen gått därifrån. Jag fick i måndags en utmaning av Linda/Pysselbus när jag önskade mig lite av hennes "scrapmojo" och kors i taket så blev det ett kort gjort! 
 
Utmaningen var så här: "skapa ett kort som inte är fyrkantigt med maskade motiv och/eller text. Det ska vara ett julkort i otraditionella färger med mkt glitter."
 
Jag gjorde mitt kort i rosa, brunt och vitt. Jag har använt en die från Cheery Lynn och stansade ut kortstommen. Den är inte fyrkantig. Mönsterpappret jag använt är från Docraft. Det är lite glittereffekt på några av snöflingorna, men det syns ju som vanligt inte.
 
 
 
Jag maskade ihop min älskade juletid, juletid från Pysseldags med kyrkan från Bildmålarna. Jag utelämnade blommor och det mesta av gräskullen som kyrkan står på och sedan så maskade jag in texten. Texten är embossad med hollogrampulver och kyrkan är färglagd med distress Markers. På taken har jag lagt på glitterlim och det glänser som nyputsad koppar. Pappret är 4CC som jag färgat in med Distress Walnut stain. Glitter runt kanterna på panelen.
 
 
 
Jag har gjort en tag, utstansad med en Tim Holtz Bigz. På den finns det adressatstämplar (Pysseldags) och i öglan har jag fäst en klocka och lite band. 
 
 
 
Jag har satt ihop lite blommor och stansat ut några järneksblad i vitt. Jag har en punch från X-cut som både stansar och embossar samtidigt. En nejlika,ett par rosor och så pistiller i rosa och brunt (från Wild orchid crafts) med glitter på. 
 
 
 
På insidan har jag satt samma mönsterpapper som på framsidan och sedan ett vitt med vår personliga julstämpel i familjen. 
 
 
Kortet sett från sidan. Jag har ju faktiskt också dekorerat med ett brunt band, ostduk och så har jag sytt på maskin runt om!
 
 
Lite blandat kollage, bara för att det var kul att leka med bildprogrammet :-)
 
 
Jag tycker att jag har lyckats bra med utmaningen och har fått med allt! Vad tycker du? 
 
Nu hoppas jag på att hinna göra lite mer saker att visa framöver! 
 
Ha en fin dag och lämna en hälsning innan du går så blir jag superglad! 
 
KRAM Rosa

Kommentarer
Postat av: Ewa Nilsson

Det här kortet var jättefint. Härliga färger och roligt format. Vad heter spellbindersen du använt? Är det den du hade med till Söderhamn?
Tack för en trevlig dag. Roligt att se alla saker du hade med!
Trevlig helg!

Svar: Hej Ewa! Tack så mycket :-) Ja jag hade nog med mig nästan alla mina dies till Söderhamn. Den här Spellbindersmodellen heter Label 22,tycker den är supersnygg. Jag har stansat den yttre rosa, den med text har jag ritat av innerkanten på samma die och sedan klippt ut. Hoppas vi ses fler gånger! Trevlig helg!
Rosa

2012-12-01 @ 03:08:10
Postat av: Åsa/asamia

Wow! Du lyckades skapa ett helt underbart kort i en helt ny stil. Åååå vad skönt att du kom ur torkan.
Kram

2012-12-01 @ 08:41:54
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Ett vackert kort i fina färger.
Ha en mysig 1:a advent.
Kram

2012-12-01 @ 11:11:08
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Kanonfint kort

2012-12-08 @ 19:47:26
URL: http://www.gobiten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: