19 oktober - julkortsutmaning igen

Jag har halkat efter i julkortsmakeriet. Jag skulle ju göra ett i veckan. Det höll fram till juni när helt plötsligt jag fick lite beställningar som tog tid och då kom jag av mig. Men nu så ska jag göra ett ryck igen.
 
Har gjort ett kort till julkortsbloggen, http://ettjulkortiveckan.blogspot.com och det här är gjort efter utmaningen under vecka 39.
 
Fia som håller i bloggen har lagt ut ett kort som hon gjort för läääänge sedan och som man skulle låta sig inspireras av eller lifta kortet. Så här ser det ut:
 
 
 
Här kommer min tolkning av kortet:
 
 
Jag har använt mig av följande material: Mönsterpapper - BoBunny, stämpel - Magnolia "cocco with present", stans - Spellbinders Nestabilities Lacey Square, bokstäver - Panduro, spets - blomsterlandet, färgläggning - Distress Markers och stickles platinum
 
 
En liten närbild på Cocco. Färgerna jag använt mig av är: Päls - Walnut stain och här och var Vintage photo, öron och nos - tattered rose, förkläde - aged mahogany, klänning - forest moss, paket - pine needles, snören - fired brick, etkett - old paper och walnut stain. Runt om har jag färglagt med wethered wood.
 
Nu hoppas jag att det blir fler kort gjorda :-)
 
Ha en bra dag och lämna spår efter dig så blir jag glad :-D
 
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint kort med
en gullig stämpel.
Ha en trevlig helg.
Kram

2012-10-19 @ 10:14:53
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Margareta

Superfint Rosa! Nu fick jag en kick att använda det fina papperet med siffrorna - har nog det nånstans, tror jag!
Ha det gott!
Kram!!

2012-10-23 @ 09:56:34
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: