2 oktober - Pappas födelsedagskort

Hej!
 
Jag har uppvaktat min pappa på födelsedagen och gjorde så klart ett kort till honom.
 
Jag utgick från ett DT-kort jag gjort tidigare i somras, men har spegelvänt det och använt lite annat material. Undrar om du känner igen vilket DT-kort det var :-)
 
Så här ser i alla fall pappas kort ut:
 
 
Jag hittade så söta vintagebilder från Inkido hos Lilla Handarbetsboden i lördags på scrapmässan. Tyckte det kunde passa bra med en liten fotad blomsterpojke istället för att färglägga något motiv.
Mönsterpapper från Vintage summer, Maja Design.
 
 
Grattisstämpeln kommer från Inkywings. Jag har stämplat med Walnut stain distressink.
 
 
Klockan är en Bigz die från Tim Holtz/sizzix.
 
 
På insidan har jag stämplat med hörnstämpeln från Pysseldags och den fina gratulationsstämpeln från Inkido.
 
 
På baksidan har jag satt min personliga stämpel på en spillbit av mönsterpappret från framsidan.
 
 
Kortet ståendes i mitt köksfönster för lite dagsljusfotografering. Övrigt material är ljus cardstock, en vit ros som jag färgat in och haft glitter på, en brun virkad spets och 3D-kuddar + tape förstås.
 
Hoppas du får en fin dag!
 
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Ingela

Himla fint kort du gjort. Man ska aldrig göra av med något :) Man får alltid nytta av det någon gång. Som nu med detta foto :)
Mvh
Ingela

2012-10-03 @ 08:47:07
URL: http://pinglans-pyssel.blogspot.se/
Postat av: Lisa-olsi

Mysigt kort, jag gillar färgerna.
Kram

2012-10-08 @ 22:58:30
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: