5 september - dopkort

Jag fick en beställning på ett dopkort. Nu är barnet döpt så jag visar kortet här.
 
Barnstämpeln kommer från Inkido och jag har stansat ut med en Spellbinders lable 22. Runt barnstämpeln har jag gnuggat in med distress ink stormy sky. Mönsterpapper från Maja Design och brun virkad spets.
 
 
Blommor och ett gäng ståndare (stamens) i ena hörnet. Bokstäverna är från Panduro och så har jag haft på glitterlim. I hörnen sitter min favoritstans från Quickutz och så har jag satt en halvpärla på den.
 
I andra hörnet har jag satt en utstansad tag (Magnolia) i Majapapper. Jag har skrivit dopdatumet med gelpenna. Pärlband och satinband är fastbundna i tagen ögla.
 
 
Jag har monterat huvudmotivet i två nivåer med olika höga fästkuddar. Jag har sparat Spellbindersstanset kvar runt motivet när jag färgade in pappret, då blir det en skarp, fin och vit kant runtom.
 
På insidan har jag dekorerat  lite också.
 
På vänstra sidan har jag stansat med lable 22 igen. Jag har valt den fina sången Du vet väl om att du är värdefull, som Ingemar Olsson har skrivit. Tycker att han får alldeles för lite "cred" för den, då den används i alla möjliga sammanhang. Den här stämpeln är från Roxstamps.
Det visade sig att gåvan från kortbeställaren var en tavla med just den här sångtexten på! Det blev ju en riktig lyckträff!
 
På den andra sidan har jag stämplat Grattis på dopdagen, en stämpel som kommer från Kort & Godt. I hörnet sitter en stämpel från Viva Decor.
 
På baksidan finns min personliga stämpel som vanligt.
 
Kortet i sin helhet igen.
 
Tack för att du lämnar en kommentar innan du går :-) och missa inte mitt inlägg från igår! Där finns info om hur du kan få en generös gåva från Pysseldags där jag är DT.
 
KRAM Rosa

Kommentarer
Postat av: Margareta

Jättefint!
Vi ses på ördag!!
Kram!

2012-09-05 @ 08:08:19
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Carina

vackert dopkort. Kram

2012-09-05 @ 12:20:56
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Onkis

Verkligen ett mycket vackert dopkort.
Kram!

2012-09-06 @ 08:32:47
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Kristina

Helt ljuvligt dopkort,jättefint komponerat med prickigt och enfärgat tillsammans! Smart med den vita kanten och läckert med distress ink som bakgrund till stämpeln!

Ha en skön söndag!

Kram

2012-09-09 @ 19:27:38
URL: http://scrapsalig.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: