30 september 2013 - -kort till pappa

Vilken helg det har varit! Lördagen blev helt fylld av scrapmässan vi hade här i Gävle med 7 härliga företag på plats och då är scrapgänget på plats och hjälper till. Jag fick med mig flera godsaker hem, men roligast var nog att jag hittade copicpennor till bra pris vilket jag inte hade räknat med alls. Budgeten (i den mån jag hade någon uttänkt) sprack rejält... 
 
Nu till dagens inlägg. Det var inte bara mässa i lördags, det var även min pappas födelsedag och den fick istället firas på söndagen. Jag knåpade ihop ett kort efter mässan och brände lite midnight oil, men ibland är det svårt att sluta pyssla när man kommit igång. Eftersom det kommit en ny utmaning på Copicmarkersverige-bloggen så passade den mig utmärkt, "gör ett kort till en kille/pojke/man/farbror", det tyckte jag stämde in bra på min pappa :) 
 
Jag har använt en Sizzix embossingfolder i form av en tegelvägg. Ett orangefärgat cardstock fick bli grunden och så färgade jag in foldern med svart stämpelfärg och körde det genom min Big Shot.
Runt kanterna har jag chalkat med distressfärg black soot. 
 
 
 
Stämpeln jag använt mig av är KennyK's digistämpel Handyman. Att jag valt detta tema beror på att det i mitt föräldrahem pågår en renovering av garaget. Det är nu nedrivet men ska byggas upp på nytt. 
 
Motivet är färglagt med Copics.
Hud: E13, 11, 02, 00 och R20
Kläder: B00, 93, 95, 97, 99, YR04, 07 
Skor: C9, 7, 5, 3, 1
 
 
Jag gjorde en liten skylt med hjälp av en ny die från Cheery Lynn. Jag satte min pappas namn på skylten med små stickersbokstäver. Jag chalkade dem lite med black soot. Två små brads fick fästa skylten. Siffrorna är från Sizzix och jag har lagt ett lager med glossy accent på dem.
 
 
 
På insidan gjorde jag en ficka i samma stil för att kunna stoppa i presentkortet.
 
 
Samma sak gjorde jag med baksidan och satte en bit tegelvägg även där. Min gamla handgjord av rundel fick komma till användning igen, den är gjord i datorn.
 
 
 
Här ser vi kortet lite från sidan också. Handyman sitter monterad med 3D-kuddar.
 
 
 
Ha det så bra!
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Christina

Coolt kort!! Perfekt till en man i sina bästa år! Tack för ditt bidrag till senaste utmaningen på Copic Marker Sverige! Lycka till!

/Christina, DT

2013-09-30 @ 09:04:03
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Susy

Vilket supercoolt kort!
Ledsen att vi missade varandra i Gävle...

KRAM SUSY

2013-09-30 @ 15:01:24
URL: http://susyscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Lisa - InkyWings

Snyggt du fått ihop temat på kortet!

Tack för att du är med vår utmaning hos Copic Marker Sverige!

/Lisa - DT

2013-10-12 @ 18:11:15
URL: http://lisainkywings.se/blogg
Postat av: Åsa aká Scraphorse

Jätte snyggt kort! Häftigt med muren bakom.

Tack för att du är med och leker med oss på CMS.

Kram, Åsa (DT-CMS)

2013-10-21 @ 08:16:42
URL: http://scraphorse.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: