1 april 2014 - Kort till en pensionär

Hej!
 
Jag fick äran att göra ett kort till vår kollega Eva nu när hon går i pension. Vi hade en fin avtackningsmiddag i torsdags kväll och då fick hon det här kortet av oss. 
 
 
Mönsterpappret kommer från Bildmålarna och stämpelmotivet är Stempelgledes Vintage garden. 
 
 
på insidan använde jag ett vellumpapper som inlaga och har satt ett silversnöre runt ryggen. Pension-livets efterrätt är en digistämpel från Pysseldags. Resten har jag skrivit själv i word.
 
 
 
 
På baksidan har jag använt en spillbit av det som blev över från framsidan. Jag har stämplat min personliga stämpel, även den från Pysseldags och så har jag satt remsan på en bit vit cardstock som är stansad i kanterna med EK-Success scalloped edge.
 
 
 
 
Blommorna har jag färglagt med Copics. R 20,59,81,83, 85, B 99, 97,95, 93, 00, YR 15, 17, G99, 20 YG 23
Runt om har jag färgat in med distress ink peeled paint. Dies är från Spellbinders.
 
 
 
Här har vi kortet i dess ställ från Joy!. Inuti så hittade Eva ett presentkort från Resia så hon kan resa lite nu när hon blivit pensionär :-)
 
Vi hade även en till sak till henne som jag gjort, en exploding box, men det kommer jag att visa en annan dag.
 
KRAM Rosa
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Helt underbart Rosmarie!! Suveränt färglagt!!
Kul att ses en liten stund i lördags kväll!
Kram!!

2014-04-01 @ 22:35:01
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: