29 januari 2014 - Tag-kort till en pensionär

För ett tag sedan fyllde min moster pensionär och mina föräldrar ville att jag skulle göra ett kort från dem. Givetvis ställde jag ju upp på det :-D
 
Jag har varit sugen ett tag att testa en vikning som var med i Ett Trykk senast. Den verkar inte ha något särskilt namn, men tagen låser fast det hela så varför inte kalla det... Tag-kort.
 
 
Mönsterpapper från Maja Design. Blommor från WOC. Stansar är Martha Stewart.
 
 
 
 
Tagen har jag helt enkelt anpassat efter bredden på kortbasen och så gjorde jag den med tre lager papper för att få stadgan. Pension livets efterrätt är en stämpel från Pysseldags. Namnet och ålder har jag skrivit ut från datorn och lagt ihop med den digitala Pensionsstämpeln. Runt om har jag stämplat med Stempelgledes vintage garden.
 
 
Så här ser kortet ut när det öppnats. Jag har stämplat grattisstämpel och ugglan som även de är från Pysseldags :-D
 
 
 
Här kan man se lite av vikningen i hörnen, det var lite bökigt att få till men det gick :-)
 
 
 
Så här blev det på baksidan.
 
Ha en fortsatt fin dag! Välkommen tillbaka imorgon då jag bloggar för Pysseldags.
 
KRAM Rosa

Kommentarer
Postat av: Margareta

Jättefint Rosa! Det där måste du visa mig nån gång hur man gör!!
Kram!!

2014-01-29 @ 18:02:32
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ett underbart fint kort med massor av fina texter och söta detaljer. Du med dina vikningar, en helt underbart fin en igen ;) Jag har inte tålamodet....men du är suverän!!!

2014-01-29 @ 20:24:36
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: snojbi

Såååå superfint


Trevlig helg

2014-02-08 @ 14:08:10
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: ANNEMARIE HANSSON

Hej!
Vilket underbart kort. Nu undrar jag om du har någon beskrivning på hur man kan göra ett så
vackert kort o roligt.?
// Annemarie

Svar: Tack så mycket! Jag har följt en beskrivning från den norska tidningen Ett Trykk när jag gjorde den här. Jag har inte lyckats hitta någon beskrivning på nätet tyvärr.
Rosa

2014-03-12 @ 10:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: