23 juni 2014 - Tack till lärarna

Hej!
 
Idag visar jag de kort jag gjorde till skolavslutningen. Jag "tog på mig" uppgiften att göra tackkort från klassen. 
 
Idén till kortstilen kommer från senaste numret av Ett Trykk, den norska scraptidningen som jag älskar, det finns alltid något trevligt i den :D
EDIT 24 juni: Jag har letat på nätet efter en beskrivning förutom den som finns i tidningen. Här hittar du den! http://astampabove.typepad.com/my-blog/2013/02/sunday-matinee-dress-up-fun-fold-video.html
 
 
Mönsterpappren är både från Prima och Bildmålarna. Tackstämpeln är från Reprint. Den har jag stämplat upp på  4CC papper och sedan passade en av Spellbinders standard cirkel perfekt till den. Jag har använt en något större Spellbinder standard cirkel till hålet. 
 
Här kommer lite detaljbilder:
 
 
Jag har satt fast satinbandet under mönsterpappret. Kanten har jag stansat ut med EK Success small scalloped border. Hjärtsvirveln är en die från Magnolia och även blomman kommer därifrån. 
 
 
Här ser man tydligare själva kortvikningens finurlighet. 
 
 
Här är hela kortets utsida. 
 
 
Här har vi insidan. Jag har skrivit ut en digistämpel från Pysseldags och runt kanten har jag stämplat med Stempelgledes vintage garden. Här ser man också att bandet sitter fast under det här pappret. 
 
 
På baksidan har jag stämplat min handgjort av... stämpel. Den kommer också från Pysseldags
 
 
Tackstämpeln är infärgad med Distress ink.
 
 
Den här rosen kommer från Kort og godt. Foambokstäverna är från Panduro. Jag har köpt satinbandet på rulle där också. 
 
Ha en fortsatt fin dag trots det trååååååååkiga vädret! Jag är putt eftersom jag har semester och vill åka till en strand och ha det skönt. Det är perfekt pysselväder däremot, men jag får inte mycket sånt gjort heller. Ska försöka skärpa till mig och sluta sura :D
 
♥ KRAM Rosa ♥

Kommentarer
Postat av: Margareta

Jättesnygga kort Rosmarie och kul med en ny vikning!!
Sånt är jag extremt dålig på, så jag är så tacksam för all inspiration på den fronten jag kan få!!
Kram!!

2014-06-23 @ 18:11:11
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: