2 december 2016 - Kort i sepia

Hej!
 
Som vanligt skriver jag att det var länge sedan det hände något här i bloggen. Jag har scrappat men inte så mycket och vissa kort ska ju nå sin mottagare innan jag lägger ut den här också så det blir glest ibland. Men just idag så händer det något i alla fall :D
 
Jag har gjort ett kort till en vän vars dotter fyllde år och fick veta att hon gillar kor och giraffer. Hon jobbar med kor och gillar giraffer. Jag tänkte rätt så länge på hur jag skulle få till det och om det ens var möjligt.
 
Men så kom jag att tänka på färgen på giraffer och kor kan ju också ha samma färg så då blev färgen temat.
 
Nog snackat. Här kommer bilder med info:
 
 
Jag har använt ett mönsterpapper som jag har för mig är från Bildmålarna. Die med stygn är från Gummiapan.
 
 
Eftersom Kajsa nu jobbar med kor så fick det bli en "cowgirl". Det här är en digistämpel från Make it Crafty som heter Aussie outback sheila.
 
 
Kossan är en gummistämpel från Hänglar och Stänglar som jag köpte på träffen i Avesta när Marie (artisten) gjorde en uppskattad djupdykning i sina gömmor och kom och sålde sina stämplar. Yey!
 
 
Jag har färglagt allt med Copics och färgerna jag använt är:
E50-53-55-57-59 och R21
 
 
På insidan stämplade jag upp de här söta girafferna som är en gummistämpel från Pysseldags, ritad av Pernilla Nilsson. Jag har färglagt med samma copicpennor som ovan. Gratulationsstämpeln är en klar favorit från Vilda Stamps. Jag färglade den lilla ängeln med E50.
 
 
Gräs och moln har jag frihandsritat, vilket man ju säkert fattar hahaha!
 
Det var allt för idag. Hoppas vi ses snart och lämna gärna en liten hälsning innan du skuttar vidare!
 
KRAM Rosa
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt galet snyggt färglagt!! 😍

2016-12-02 @ 11:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: