9 december 2016 - Kort med franskt tema

Hej!
 
För ett tag sedan gjorde jag ett grattiskort till en blivande 18 årig tjej som jag fick veta gillar Frankrike så då fick det bli temat.
 
 
Mönsterpapper från Glitz. De fyrkantiga diesen med stygn är från Gummiapan och vågiga kanten är från Lawn Fawn.
 
Jag har gjort ett så kallat stafflikort.
 
 
Visst kan man "ana" mitt tema :D Jag har en die från Marianne design i form av eiffeltornet. Jag satte dubbelhäftande tejp på mitt papper, körde genom big shoten och sedan drog jag av skyddsfilmen från tejpen och hällde över svart glitter så det fastnade i tejpen. så det glittar lite tjusigt i tornet. 
 
 
Om man lyfter på fronten ser man mer av det personliga skrivfältet. 
Här har jag stämplat med min favorit från Vilda stamps.
 
 
 
På baksidan satte jag min lilla etikett med färgmatchat mönsterpapper bakom.
Det är en punch från EK success jag använder för att få till den vågiga kanten.
 
 
Jag har färglagt med mitt favoritmedium, copicspennor.
 
 
Jag har använt följande färger:
Hud: E03-11-21-00-000-R21
Ögon: BG99-96-93
Hår: E39-18-25-59-47
Läppar: RV34-32
Basker: R59-46-27-14
Halsduk: B06-05-02
Tröja: N1-0+blender R59-46-27-14
Eiffeltornet Y06-C5-1 och blender
Träd: G40-24-28
Skugga: B00-000-000
 
Runt om har jag färgat in med distress ink tumbled glass.
 
Den fantastiska digistämpeln är gjord av Jade Dragonne och finns på Deviant art.
 
 
 
Det var allt från mig idag.
 
KRAM Rosa
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: