25 februari 2016 - Hockeykort

Hej!
 
Det har ju blivit lite bloggat för min del det senaste halvåret, men jag har skapat men inte visat upp det.
I höstas gjorde jag det här födelsedagskortet till min kollegas barnbarn Hampuz. Jag skrev med s i slutet först eftersom jag inte visste bättre men som tur var gick det att ordna innan kalaset :D Klart killen ska ha sin rätta stavning, annars blir det ju inte personligt och så klart är det hans lagfärger på kläderna.
 
 
 
Jag har använt grön, vit och svart cardstock, embossingfolder med stjärnor, nät (som man använder vid vävning tror jag). Stämpeln är en digi från KennyK  och jag har färglagt med Copics.
 
Hud: E11, 21, 00, 000, R21
Hår: E40, 42, 44
Ögon: B93, 97
Skugga: B000, 0000
Hockeyklubba: E30, G16, 100
Kläder: G29, 28, 16, 14, 100, C9, 7, 5, 1
 
 
Stjärnan är en die från Sizzix och siffran är också Sizzix Tim Holtz. Jag har tejpat ihop fyra lager med vita cardstock och sedan stansat ut för att få en tjock och fin siffra.
 
 
På insidan har jag också satt ett embossat grönt cardstock, gjort samma vita ruta med hjälp av en lawn fawn die och så stämplat Hjärtliga gratulationer, en stämpel från Pysseldags.
 
 
Här är kortet innan jag gjorde om namnet, bokstäverna är gjorda med en die från Cheery Lynn. Jag tejpar baksidan av en bit cardstock innan stansningen så det blir lättare att sätta fast bokstäverna sedan.
 
Det var lite från mig idag.
 
Välkommen tillbaka, lämna gärna en liten hälsning innan du går :D
KRAM Rosa
 

Kommentarer
Postat av: A-C Bergström

Du är sååå duktig min Rosa!

2016-02-26 @ 13:15:15
Postat av: Sindra

Snyggt och tufft kort! Gillades säkert av mottagaren! :)
Trevlig helg!

2016-02-26 @ 16:42:52
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: