19 juni 2016 - Studentkort till Amanda

Hej!
 
Men nu har jag slarvat med att blogga igen, hur svårt kan det vara egentligen ;-)
 
Jag har gjort ett par studentkort till en och samma tjej, ett som hennes familj ville ha och så ett från mig.
Det här kortet gjorde jag till familjen.
 
 
Mönsterpappren är från Maja Design. 
 
 
Jag har använt Åsas fina cirkelstämpel "student". 
I hörnen på mönsterpappren har jag stansat med en hörnstans, double rounded corner punch.
 
 
Många fina blommor där nog de flesta kommer från Wild Orchid Crafts i England. Bandet har jag fått av min snälla vän Birgitta.
 
 
Jag har färglagt stämpeln med Copics. Jag kan inte för mitt liv hitta vem som tillverkat den här studentstämpeln, det är en grå gummistämpel i alla fall. Kan det vara en äldre Phunnyface? Jag vill gärna veta så skriv gärna i kommentarsfältet den som kan! Den die jag använt runt om motivet är i alla fall från Nellie Snellen. Den snirklika är Spellbinders.
 
 
På insidan har jag gjort så här, med samma mönsterpapper som på framsidan och samma die från Spellbinders för att få den fina ramen.
Texten är en gummistämpel från Pysseldags.
 
 
På baksidan har jag satt samma mönsterpapper igen och så min handgjort av... som är gjord på datorn.
 
 
Det glittrar om kortet men det syns som vanligt inte speciellt bra när man fotar. Jag har använt Wink of stella på bland annat klänningen och blommorna och glitterlim star dust runt kanterna på mönsterpappren.
 
I morgon visar jag det kort som Mandis fick av mig, välkommen tillbaka då!
 
KRAM Rosa
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är superduperfint, och färgläggningen kanonfin. Du lyckas få till det så bra med grått så man ser vecken på klänningen.

2016-06-19 @ 15:52:36
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, sååå fint kort! Gillar motivet som du färglagt jättesnyggt:) Gillar att det blev jätteuppskattat!
Kram och ha en fortsatt fin vecka!

2016-06-20 @ 15:54:08
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: