11 mars 2016 - dubbelt sicksack-kort

Hej!
 
Idag blir det en trevlig kortvikning i bloggen. Jag gjorde kortet i somras som datumet avslöjar men jag har inte kommit ihåg att blogga det förrän nu :-) 
 
Den här vikningen heter på engelska Double Zigzag card. Det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man gör kanterna men det är en rolig kortvikning att göra.
 
 
 
Jag har använt mönsterpapper från Pion design. Dragspelet är en digistämpel jag köpt på Etsy från Backlane Artist.
Namnet skrev jag in i word och redigerade ihop med digistämpeln.
 
 
På insidan har jag en vintagebild, tror den var från Pion design också. Tyckte den passade bra som gick i musikens tecken. Jag har dekorerat väldigt sparsmakat i övrigt, enbart några halvpärlor och så då datumet som är utstansat med en Cheery Lynn die.
 
 
om man lyfter på fliken hittar vi en ficka för att kunna stoppa i pengar eller presentkort. Jag har också använt grattisstämpeln med noter från Pysseldags. 
 
 
På baksidan har jag satt min personliga stämpel, även den från Pysseldags.
 
 
Närbild på baksidan när maggördeln är på. Noter i papperet också, jag gillar när det går en röd tråd igenom allt :D Kantstansen jag använt kommer från X-cut och heter Lace trim.
 
 
Alla kanter är infärgade med distress ink walnt stain. 
 
Om du vill göra ett sånt här kort själv så hittar du en bra beskrivning hos Mariannes papir
 
Ha en fortsatt bra dag!
KRAM Rosa
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, vilket vackert och stilfullt kort!
Kram och ha en skön helg!

2016-03-11 @ 09:44:18
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint kort i snygg vikning,
tufft med dragspelet :)
Ha det gott // Lisa

2016-03-31 @ 01:20:32
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: