20 maj 2016 - Dopkort till Mille

Hej!
 
Jag gjorde ett dopkort till en vän för ett tag sedan och trodde att jag hade bloggat det, men jag hittar inga spår av det så då fick det dyka upp i bloggen i dag. 
 
 
Önskemålet var att få med längd, vikt osv med på kortet så då gjorde jag en pergamentrulle eller vad man ska kalla det med informationen och använde en font med lite gammaldags skrivmaskinsstil.
Mönsterpappren är från Maja Designs vintage baby kollektion.
 
 
De här klipparken från Maja Design är så himla söta! Jag valde att skära ut en cirkel även om det också skar i hjärtat att skära bort ramen runt bilden, men jag ville inte att bilden skulle ta över hela kortet så jag fick "offra" lite papper :D
 
 
Här är en närbild på min rulle, jag färgade in kanterna med distress ink walnut stain. Samma sak gjorde jag med klisterbokstäverna för namnet så de skulle poppa ut lite mer.
 
 
På dopdagen är en digistämpel från Pysseldags och jag har använt en die från Lawn Fawn som ram. 
Bakom bilden på babyn finns en kakservett, jag har dekorerat med blommor och en liten charm i form av en nalle.
 
 
På insidan har jag satt ett embossat blad som jag färgat in med distress ink. Embossingfoldern är från Nellie Snellen och stämpeln är från Inkido.
 
 
Kantstansen jag har använt heter Arrow och kommer från EK Success. En riktig favoritstans. 
 
Det var allt för idag!
Ha det så bra.
KRAM 
Rosa

Kommentarer
Postat av: snojbi

Ett görfint dopkort

2016-05-22 @ 20:28:39
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Camilla

Åh, vilket sött och välarbetat kort du gjort till Mille:) Gillar det massor!
Kram och ha en fin dag!

2016-05-24 @ 09:08:14
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Sindra

Ett underbart ljuvligt kort i fina färger! Så välarbetat!
Kram!

2016-06-12 @ 14:40:26
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: