2 augusti 2017 - Vintage bröllopskort

Hej!
 
Jag har gjort ett kort till en vän som skulle på bröllop för några veckor sedan.
Det blev ett bröllopskort i vintagestil. 
 
Hittade ett fantastiskt kort i tidningen Ett Trykk nr 3 2017  som Cathrine Sandvik gjort och som jag inspirerades av/liftade.
 
Jag har aldrig tidigare testat att fukta kanterna på pappret för att sedan böja till dem, bara rufsat till dem med en kantskrapa eller rivit kanterna för hand. Men på det här kortet har jag fuktat kanterna, knölat till dem och sedan när det torkat så blir ju pappret lite hårdare och på det viset stannar det tillbucklat. I love it!
 
 
Jag har använt Pion designs fina papper och klippark med brudparet. 
 
 
Insidan med plats för personlig hälsning. Stämpel från Vilda Stamps.
 
 
Detaljbild på kanten och på blommorna. Jag har satt guldänglahår under blommorna för att få "mer action". 
 
 
Några lager med papper med distanskuddar mellan alla. Glitter stickles star dust längs ytterkanten.
 
 
Jag har använt en cirkeldie från Memory Box runt brudparet. Namnen och datumet harjag skrivit ut i datorn och stansat ut med dies från Spellbinders.
 
 
 
Ha en fortsatt fin dag!
 
KRAM Rosa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: