27 juni 2017 - Studentkort till Maja

Hej!
 
För snart två veckor sedan tog min vän Annas dotter Maja studenten. Tänk vad tiden går undan, hon föddes ju liksom nyss!
 
Jag har gjort två kort till henne, ett från hennes familj och ett som är från mig. Idag får ni se det kort som är från mig.
 
Jag köper tidningen Ett Trykk som är en fantastiskt trevlig tidning från Norge och kommer ut varannan månad, där har jag fått inspiration till det här kortet. Elin H. Venge har gjort ett vinterbröllopskort i vintagestil i senaste numret (nr 3/2017) som jag blev tokkär i och det kortet har jag "liftat". Tack för inspirationen Elin!
 
 
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design, vit cardstock och kraftpapper.
 
 
Den här snygga studenten är en digistämpel som jag köpt av Roses digitala stämplar på Facebook
Jag har färglagt med Copicpennor.
 
Hud: E04-11-21-00-000-R21
Mun: RV34-20
Hår: E43-42-41-40
Klänning: W3-1-0
Band: B04-Y35
Blad och blommor: G28--YG17-R29-V25-RV34-E27-R20
Blompapper: G12-40
Marken och skugga: E71-70, B0000-000
 
 
Detaljbild på wellpappen, jag har färgat in med Distress ink Walnut stain. Samma sak med kanterna på pappren och sedan har jag också lagt en tunn sträng med Stickles star dust längs med kanterna. På rosen ser man en liten skymt av det glitter jag penslat på, Wink of stella clear.
 
 
Av scrapvännen Ulrika fick jag tips om den här snygga fonten (KG Call me maybe) som hon brukar använda så jag har skrivit ut orden på datorn och gjort en liten fotomatta bakom. Jag har monterat med en distanskudde bakom för att få höjd. 
 
 
På insidan blev det så här, samma papperskollektion och så gjorde jag en pengaficka med hjälp av min fina molnkantdie från Gummiapan. Rutan med stygn är gjord med en die från Lawn fawn. Stämpeln är en gummistämpel från Vilda stamps.
 
 
Baksidan av kortet med min egengjorda handgjort av... gjord i Publisher.
 
 
Här ser man hur kortet är uppbygt i underbara lager :-)
 
Det var allt för idag!
Kram Rosa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: