Utmaning

Jag har gjort ett kort med inspiration från en skissutmaning på Svensk Scrapbooking, augustiutmaningen. Vad jag förstått så behöver man inte slaviskt ha med alla saker om det inte uttryckligen står i beskrivningen. Här är länken till själva skissen.

Mitt kort ser ut så här:



Jag är störtkär i det här pappret från Best Creations och det glittrar så fint om det även om det inte syns på bilden. 
Jag började på projektet i går kväll och blev nästan galen när jag kom till momentet med rosetten. Varför envisas jag med att ha rosetter på korten kan man ju undra, men det är ju fint. När man får till det vill säga....
Räddningen (sent) igår kväll var en filmsnutt jag hittade på Youtube av PrairiePaperandink, bra tutorial på hur man gör en fin knut men också rosetter. 

Den här kvällen har jag koncentrerat mig på insidan, den finns inte med i utmaningen men jag ska ju ge bort mitt kort och då vill jag ha ett innehåll.



Jag har gjort en ficka till vänster och gjort en tag med hjälp av en Quickutz-stans. Jag ritade ut formen och klippte med sax.



På tagen ska jag sen lägga till en personlig hälsning så småningom.

Stämplarna på kortet kommer från Reprint och Inkido.

Nu ska jag se till att ladda upp mitt kort till augustiutmaningen. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: