14 juli - kort till en utmaning

Igår var jag med i en utmaning på facebook där en skiss skulle följas och vi hade mellan kl 17-23.30 på oss att göra klart alstret. Jag är ju så långsam men faktiskt hann jag få in något i tid jag med :-)

Jag har varit sur och tvär de senaste dagarna för jag vill ha SOOOOOL på min semester, det är ju perfekt scrapväder men det har inte hjälpt. Men det var roligt att göra den här utmaningen i alla fall så lite gladare blev jag, haha!

Så här ser skissen ut som Ulrika Wandler har gjort. Om du gillar den så har hon fler på sin blogg som du hittar HÄR.




Så här blev mitt kort:



Jag har som vanligt använt mig av Maja Designs papper. Tårtpappret har jag köpt på Ockelbo marknad. Stämpeln är en av de nya från Magnolia, jag fick hem den i måndags.



En närbild på nedre delen där jag satt en självhäftande korkskylt som låg i gömmorna. Hjärtat är en grå chipboard som jag färglagt med blå inca gold. Den färgen är häftig och glänser metalliskt! Nu blev det lite för häftigt för det här kortet så jag tog en bit ostduk och lindade runt för att ta ner färgen lite. Blev faktiskt riktigt nöjd över den lösningen.



Här kommer en närbild på Tilda med sin "jar of hearts" (en av mina favoritlåtar heter så med Christina Perri, kolla gärna upp den!)
Jag har färglagt med Distress Markers och vattenpensel. Jag har stämplat med en clearstamp i hörnen från Viva och så är det lite glitter här och var.



Insidan med min älskade hörnstämpel från Pysseldags. Snart kommer en som är vänsterställd också, det ser jag fram emot!



På baksidan har jag stämplat min personliga stämpel på ännu ett matchande Majapapper.

Ha en skön dag, jag ska försöka sluta sura över regnet. Får väl gå ut och hoppa i någon vattenpöl så det blir lite roligare :-)

KRAM och lämna gärna spår efter dig så blir jag så glad, så glad :-)


Kommentarer
Postat av: snojbi

Ett helt fantastiskt snyggt kort

Väldigt snyggt med hörnen på insidan



Kraaam

2012-07-14 @ 08:47:56
URL: http://snojbi.blogspot. se
Postat av: Carina

Jättefint kort.

Du får komma hit, solen tittar fram och vi har nog en och annan vattenpöl att hoppa i också. Kram

2012-07-14 @ 09:02:17
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Margareta

Underbart Rosa! Jättefint kort - det var tur för oss alla att du fick en scrapdag ;o)

Hoppas du fär mer sol resten av semestern!!

Kram!

2012-07-15 @ 22:59:07
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jättefint kort kram

2012-08-19 @ 10:52:59
URL: http://gobiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: