9 december - rosa julkort

Jag gillar de traditionella färgerna runt julen men det är också kul att göra julkort i en helt avvikande färg. Idag har jag gjort ett i rosa ton. Det är papper från Inkido, snöflingorna är gjord med en Martha Stewart-punch och så har jag stämplat "Julglädjen" från Inkido. Ett litet hjärta i rosa band fick bli pricken över i på det här kortet.



Kortvikningen kallas för centerstepcard.



Närbild på rosetten och hjärtat.



Kortet ihopvikt.



På insidan finns plats för en julhälsning. Stämpeln är från Reprint. Swirlarna på båda textstämplarna har jag gjort med favoritstämpeln från Panduro.







Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Suuperläckert!! Måste prova på den där vikningen nån gång när jag får tid - nu är det enkla julkort för hela slanten ;-)

2011-12-10 @ 00:05:48
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: