Guldfärgad korsett

Jag har roat mig denna regnfyllda semesterdag med att göra ännu en korsett. Den här gången valde jag två olika färger på "tyget", gjorde en spets med hjälp av en stans och satte öljetter i hålen för bandet i ryggen. 

Limningen är en prövning, så är det. Men med lite envishet så går det ganska bra tillslut.

Jag har satt cremefärgade band med guld i runt sömmarna och även använt dem som axelband. Jag har satt axelband som jag tycker att de ska sitta. Enligt beskrivningen ska det egentligen gå en i framkant och en i bakkant, men så har då inga av mina linnen sett ut... (Förutom halterneck då förstås.) Idag åkte limpistolen fram och fick jobba lite för att fästa axelbanden, kanonverktyg verkligen! Det gäller bara att hitta rätt teknik med den rackaren bara. Det kanske jag kommer att göra någon gång i framtiden :-)

En ensam ros fick sedan pryda dekolletaget.

Så här blev resultatet:




Jag glömde att skriva vart jag köpt mallen på korsetten om du skulle bli sugen att testa själv. Den finns här hos Card Carousel, kostar ca 60 kr.

Nu ska jag försöka bestämma mig för vart midsommarafton ska firas. Ha en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: