14 april - champagnekort till brodern

Min lillebror fyllde år igår och det behövdes självklart ett kort till den tilldragelsen!

Jag har gjort ett kort inspirerad av min DT-kollega Malin som härom veckan gjorde ett kort format som en flaska till en student. Jag hittade en mall på nätet, den hittar du HÄR och så körde jag igång.

Jag googlade bilder på hur champagneflaskor ser ut för inspiration. Det fick bli en grön cardstock för själva flaskan. Chokladtomtarna som jag köpte till jul fick offra sin kostym av guldfärgad folie (obs att tomtarna inte blev uppätna utan fick hamna i komposten).



Jag gjorde en etikett med alfastickers, peeloff och utstansade siffror som jag embossade med lite guld.



På baksidan satte jag också en bit guldpapper från tomten och så min namnskylt.



På insidan blev det plats att skriva sin hälsning, grattisstämpeln är från Reprint. På vänstra sidan har jag gjort en ficka där presenten kunde läggas i :-) Lite guldembossing för att få lite färg.



På framsidans etikett satte jag en tjusig pinuppa, Bodacious Bev, från Kenny K som jag har färglagt med promarkerspennor.
Jag har lagt på glossy accent på stövlarna som jag såg att flera gjort när jag tittade på Kenny K's inspirationsbilder.
Det blir roligare och roligare att färglägga nu när jag äntligen börjat komma underfund med hur färgerna blandar sig med varandra!



Här är kortet i helbild.



Brodern gillade sin present och sitt kort och det sitter nu på hedersplatsen på kylskåpsdörren. :-D

Ha det så bra! Lämna gärna en hälsning innan du går.
Kram Rosa


Kommentarer
Postat av: onkis

Jag förstår att din bror gillade detta flaskkort,

det är jättesnyggt och välarbetat.



Texten du frågade om på mitt konfirmations kort är ifrån ett papper som heter:

Dagar att minnas-konfirmation.

Och det är flera olika böner/verser på det arket.



Må gott!

2012-04-15 @ 07:44:03
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Majsan

ÅÅH så läckert flaskkort, vilken härligt motiv, tokgillar det :)



KRAM MAJSAN

2012-04-15 @ 09:23:07
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com
Postat av: snojbi

Woooow vilken fantastisk kort.

Liftvarning på det

Kramis

2012-04-15 @ 22:20:21
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Lisa-olsi

Läckert flask-kort,

bruden var snygg hon med :)

Kram Lisa

2012-04-16 @ 23:45:20
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: