8 april - julkort för vecka 14

Jag gör det igen, ett julkort i sista minuten. Men det har ju varit mycket nu med bröllopsdag, födelsedag och påskfirande så det är bara att acceptera :-) Jag är ju klar i alla fall.

Veckans utmaning har varit att ha med något av julens djur på kortet. Det fick bli tomtens renar med Rudolf i spetsen :-D

Pappren är glittriga och tänk vad det är svårt att fota så de kommer till sin rätt. Men snöstjärnorna på grundpappret glittrar och även tomten och hans renar gör det.

 

Snöflingeswirlen är från Memorybox, jag har embossat den med frosted crystal och monterat på 3-D kuddar



Samma sak med stämpeln från Reprint, den har ett embossat lager ovanpå med frosted crystal.



Tomten och renarna.



Kortets insida. Stämpel från Panduro. Rudolf är utklippt från mönsterpappret.



På baksidan har jag satt min logga på tillhörande bård som blev kvar när jag klippte ut slädekipaget.




Nu är det 50 dagar kvar till pingst. Dags att börja tänka på konfirmationskort/bröllopskort också kanske att varva med julkorten :-D

Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Fint kort både på ut- och insidan.

Jag gillar det bakgrundspappret,

gulligt slädparti :)

Ha en skön annandag påsk.

Kram Lisa

2012-04-09 @ 01:11:15
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Å vad fint, du får till det med detaljer och färger så fint!

Hoppas du haft en fin helg med firande av olika slag.

Kramar

2012-04-10 @ 08:21:23
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Jasmine - säljer handgjorda kort

Jag tycker att julkortet är fint. :)

Kram

2012-04-10 @ 21:24:35
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: