20 augusti - Rött svart vitt

Jag fick en beställning på ett 30-års kort.

Hon fyllde år i lördags så jag visar kortet nu. :-)



Mönsterpappret är från K-design och jag tycker det är så läckert!




Jag har använt mig av KennyK digistämpel Miss Fortune. Hon är färglagd med Promarkerspennor. På stövlarna har jag lagt ett lager glossy accent. Monterad på kortet med 3d-kuddar för att stå ut lite.




Blommor från Magnolia och wild orchid crafts. Hjärtcharms som är fastsatt i stjälken på en av blommorna. Lite glitterlim på kronbladen.




Hjärtswirls (Magnolia) i rött och svart med lite glitter på.




Stämpeln är från Pysselmyran och den är utstansad med spellbinders och monterad på låga 3d-kuddar.




Utstansade bokstäver från en QK-platta och siffrorna är från Sizzix, allt utstansat i röd cardstock och sedan så har de fått ett lager glossy accent på sig. Hörnet är en QK-die.





På insidan har jag stämplat blomsterhörnet med en clearstamp från Viva decor. Gratulationsstämpeln är från Vilda Stamps. Sen har jag ritat streck runt med hjälp av linjal.

Efter att kortet fotats har även en sedelficka lagts till på vänstersidan. Det är gjort i samma mönsterpapper som framsidan.




På baksidan har jag satt en remsa av röd cardstock och bården är en kantstans från Martha Stewart. Min personliga stämpel kommer från mitt kära Pysseldags <3




Kortet i sin helhet igen. Övrigt material är spets och en halvpärla och stickles här och var.
Min mamma fyllde också år i lördags men hennes kort visar jag en annan dag :-) Grattis Mamsen!

Lämna gärna en kommentar innan du går!
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Ciza

Jätteläckert kort. Gillar färgvalet och KennyK-stämpeln är jättefint färglagt!

Underbart. :)



Kram

2012-08-20 @ 17:19:41
URL: http://ciza-patricia.blogspot.com
Postat av: Margareta

Vilket bombnedslag - såå häftigt!! Många fina o genomtänkta detaljer!

Kram!!

2012-08-20 @ 19:35:24
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: ScrapLinda

Sååå coolt!! Skitsnyggt, rent ut sagt!

2012-08-21 @ 18:21:53
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: snojbi

Detta är sååå coolt

Kraaaaaam

2012-08-21 @ 21:26:33
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Kristina

Supersnyggt, jag älskar din färgkombo med grått, svart och rött tillsammans! Miss fortune är en av mina Kenny K-favoriter och din snygga färgläggning har verkligen gjort henne rättvisa! Läckert med spetsen under henne och en superfin insida har du fått med också, mumsigt värre!



Hittade din sida och inlägget via K-Design på fb! Tack för inspirationen och ha det gott!

2012-08-23 @ 13:43:01
URL: http://scrapsalig.blogspot.se/
Postat av: Annelie

Mycket fint att kika på här hos dig men detta var ju bara såå himlans läckert, helt toksnyggt!!
Psst...vet du att man inte hittar direkt till denna blogg utan måste gå via Pysseldags för att hitta dig, om man klickar via nån kommentar som du har gjort tex?
Man kommer till sidan med info om bloggar som du följer & "dina bloggar" - och där står endast Pysseldags. Lite synd om du är svårhittad, tänkte att det kunde vara bra att veta :)
Kram Annelie

2012-09-23 @ 21:51:58
URL: http://annelieskort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: