1 december - pysselträffar

Förra torsdagen och lördagen så var jag på pysselträffar. Torsdagskvällen höll vi till i fritidslokalen på jobbet och hade julpyssel. Det var där jag första gången fick upp ögonen för det här med scrap för 4 år sedan. Tack Karin för det :-) Nu är det hon och jag som släpar med våra saker och de som vill i våra arbetslag får vara med och pyssla. Jag hann inte göra något själv den kvällen (jo en färgläggning av ett motiv blev det) för jag är långsam i starten för det mesta. Men jag hade nöjet att hjälpa mina kollegor att upptäcka det roliga med kortmakeri.
Jag fick inget foto på allas saker men här är tre av dem i alla fall:
 
Ulrikas kort och tag:
 
 
Nettans kort:
 
 
Annas kort framsidan:
 
 
Annas kort insidan:
 
 
Karin och Caroline gjorde fina kort också men det fick jag inte något kort på tyvärr. Anna gjorde bland annat sitt korts framsida efter ett kort som Karin hade med sig som inspiration. Tjejerna fick lära sig nya ord som chalka, embossa, stansa, akrylkloss och lite andra ord från scrapvärlden :-)
Det var en mycket trevlig kväll. Men som sagt, ingen produktion från mig.
 
Den andra träffen jag var på samma vecka, var en lördagsträff med ett scrapgäng i Söderhamn. De har en studiecirkel och träffas varannan vecka (blir avis) och ibland någon lördag. Eftersom jag kommer från Söderhamn så känner jag bland annat den studiecirkelansvariga, Moni :-) Hon bjöd in mig som "gästartist". Fantastiskt roligt tycker jag :-)
Jag släpade mååånga av mina saker med mig och så fick gänget välja ett av mina julkort att inspireras av. De valde det här kortet:
 
 
Så här blev deras kort (mitt ligger också där) Visst blev de fina!:
 
 
Jag hann ju inte göra något på den här träffen heller. Jag påbörjade däremot ett kort som jag nu gjort klart och det kommer i bloggen framöver :-)
 
Tack till alla som var med på jobbträffen och Söderhamnsträffen, det var jättekul! 
 
Kram Rosa
PS: kommentera gärna bilderna så kan jag vidarebefordra lovorden :-D
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Visst är det kul med träffar - vi saknade dig jättemycket här i Gävle när du var i Söderhamn!! - och oj så många fina kort du inspirerat till!!!
Har haft lite för fullt program för att hinna kommentera hos dig på sistone - men TITTA och NJUTA har jag hunnit - även av dina DT-kort!
Kram!!

2012-12-01 @ 15:36:04
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Saknade dig massor när vi träffades förra lördagen...nästa gång MÅSTE du kunna va med.
Era kort blev kanonfina, kul att kunna dela med sig glädjen att göra kort till andra.
Kramar

2012-12-02 @ 17:19:46
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Carina

Så många fina kort. Kram

2012-12-03 @ 20:48:49
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Jenny Källman

Kul att du kollade in på min blogg. Vilka fina julkort du har gjort.

2012-12-11 @ 00:05:04
URL: http://jennyscrapokort.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: