30 januari - Fjärilskort

Dagens kort är ett fjärilsinspirerat alster. Någon gång förra året köpte jag en Alota-stämpel via facebook med budskapet att LYCKAN är som en fjäril, om du jagar den så kommer den undan, men om du tar det lugnt så finns möjligheten att den landar på dig.

Jag vet faktiskt inte riktigt i vilket sammanhang det här kortet skulle kunna passa att ge till någon, kom gärna med förslag! Jag ville i alla fall göra något med mina fina stämplar och fjärilen från Martha Stewart.



Jag har äntligen hittat Kaiserkrafts blomsterhörn (hos Scrapbruket), såg den i en engelsk scraptidning i våras och har suktat sen dess :-) Färgtrycket kunde ha blivit bättre men det är klurigt med strukturpapper.



Min favorit-stans (en av dem) från Martha Stewart fick vara med. Har först stansat fjärilen i svart och sedan en i lila. Den lila fjärilen är också varmembossad med bridal-pulver. Den svarta ger en skön skuggeffekt.



Jag har stansat ut en cirkel rakt igenom framsidan så det blev som en ram.



Så här ser kortet ut på insidan. Stämpeln på insidan är från samma set som den på framsidan. Helt underbar tycker jag och passar bra till texten. Nu är några av blommorna dold bakom det utstansade men de får synas på ett annat kort framöver istället.



Några stenar får pryda hörnen. Jag har stansat ut hela insidans papper med en Cherry Lynn stans.



Kortet halvöppet.



Det var vad jag hade att bjuda på idag. Kom som sagt gärna med förslag på i vilket sammanhang texten passar bäst. Kanske till någon som behöver muntras upp lite.

KRAM Rosa


Kommentarer
Postat av: Carina

Väldigt fint kort. Passar väl till de mesta tillfällen. Roligt att bara skicka ett till någon man tycker om. Kram

2012-01-30 @ 11:38:27
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Malin Lans

Stiligt och elegant!

Texten passar bra till någon som kämpar och försöker, men kanske inte riktigt når så långt som han eller hon har tänkt just nu.. fin text!! Och tänktvärd!



Ha det gott!/Malin!

2012-01-30 @ 22:05:13
URL: http://frulans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: