13 maj - julkort för vecka 19 "Tryllekort"

Veckans utmaning i julkortsbloggen är att göra ett kort som är rutigt.

Jag har äntligen kommit mig för att testa att göra ett "Tryllekort". Det är inte så mycket trolleri men en härlig vikning är det definitivt! Marianne Skjelstad har gjort den och en tutorial finns hos StampARTic.

Jag har använt mig av papper från Maja Design. Grunden är akvarellpapper. På sidorna har jag använt en Martha Stewart-stans. Alla kanter är infärgade med distress ink Walnut stain.



På baksidan valde jag att göra en färgkontrast på mittenpartiet, det är också Majas design.



"Trolleriet" med kortet är ju att det gömmer sig mer saker under framsidan. En dikt och en julhälsning.



På uppviket har jag satt adventsdikt från Pysseldags.



Det var lite roligt att jag kunde utnyttja i stort sett hela mönsterarket och tomten fick en central del på framsidan. God Jul-stämpeln är från ett gammalt set från Panduro.



Välkommen tillbaka imorgon, för då har jag ett nytt kort som jag vill visa upp :-)
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: onkis

Vilket fint julkort,

härlig vikning,fina papper och stämplar.

Må gott!

2012-05-14 @ 05:53:20
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: onkis

Vilket fint julkort,

härlig vikning,fina papper och stämplar.

Må gott!

2012-05-14 @ 05:53:59
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Margareta

Superfint!

Hade också tänkt testa den där vikningen nån gång - men jag har inte kommit till skott förstås ;-)

Ha det gott! Kram!!

2012-05-14 @ 23:33:20
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: