5 november - Bröllopskort

Idag visar jag ett bröllopskort jag gjort på beställning.
 
 
Jag har använt mig av Maja Designs mönsterpapper, Vintage summer 6x6". Jag har stämplat lite här och där på både mönsterpappret och runt motivet med Kaiserkrafts hjärthörn. Brun cardstock som stomme.
 
 
 
På insidans uppslag ser det ut så här.
 
 
 
Närbild på den fina texten min beställare ville ha med. Har skrivit ut den med en gratisfont från dafont.com. Varje prick är ett hjärta, syns inte så tydligt kanske men så är det i alla fall :-)
 
 
 
På den andra sidan har jag skurit ut ett CC4 ark och så har jag stansat med en Fiskarsstans. Den gör både rosen och stjälkarna i jämna tum-mått. Tycker den är läcker. Stämpeln kommer från Vilda Stamps 
 
 
På baksidan hittar vi min personliga stämpel från Pysseldags stämplad på samma mönsterpapper som finns på framsidan.
 
 
En närbild på hjärtat, som också kommer från Kaiserkraft, där jag satt ringarna. De kommer från YouDo.
 
 
 
På bården har jag satt brudparets namn med Primas självhäftande bokstäver. Siffror och & är utstansade från ett Sizzix-alfabet. De är också lackade med 3D-lack.  
 
 
 Jag avslutar bildsviten med en närbild på brudparet från Magnolia. Jag har färglagt dem med Distress Markers.
 
Lämna gärna spår efter dig innan du går. Kram Rosa
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Du gör så välarbetade kort med så många fina detaljer, att man kan sitta hur länge som helst och titta och titta...och se nya saker hela tiden. Ett jättefint kort!

2012-11-05 @ 16:06:20
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: snojbi

Väldigt fint kort

Kraaaaaam

2012-11-06 @ 21:47:21
URL: http://snojbi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: