1 oktober - Altrad chokladask

I fredags fyllde min vän Åsa år och självklart så ville jag göra något till henne.
 
Eftersom jag vet att hon älskar rosa, brunt, prickigt, Magnoliastämplar och choklad så fick det bli en blandning av det.
Jag valde att altra (göra om) en chokladask.
 
 
Mönsterpapper från Fabscraps med ballerinamotiv. Rosa band med prickar, foambokstäver med glitterstickles på, en pärlswirl som jag klippt av för att få en lagom bit, grattisstämpel från Inkywings och Magnoliastämpel.
 
 
Närbild på Magnolias Tilda som ballerina (vet inte vad hon har för officiellt namn). Jag har färglagt henne med distress markers. I hörnen har jag stämplat med Viva Colors fina blomsterhörn.
 
 
På långsidorna har jag satt remsor med den prickiga sidan av mitt mönsterpapper. Alla kanter är infärgade med distressfärgen walnut stain. Foambokstäverna kommer från Panduro, det är nog den bästa och mest användbara produkten jag köpt på Panduro hittills.
 
 
Här är en detaljbild på bokstäverna och långsidans mönster.
 
 
Här kommer en bild från kortsidan också. Här ser man hur asken kan tas ur sitt fodral och så kan man byta ut den om den blivit tom :-)
 
 
På baksidan/undersidan så har jag också  satt ett mönsterpapper sen så har jag stämplat på min personliga stämpel från Pysseldags.
 
Det var allt för idag, men välkommen tillbaka imorgon för då visar jag kortet jag gjorde till min pappa som också fyllde år i fredags :-)
 
Hoppas du lämnar en kommentar innan du går <3
 
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh så superfin den är din ask - vackert färglagd stämpel och såå snyggt mönsterpapper, ja hela asken är ljuvlig!! Ännu finare är den faktiskt irl!! Vet att Åsa blev jätteglad!!
Kram!!

2012-10-02 @ 23:09:10
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Susy

Vilken härlig chokladask du har gjort, helt underbart fint!

KRAM SUSY

2012-10-03 @ 18:23:51
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Strömstad Scrapbooking

Kanonfint!

2012-10-06 @ 08:59:20
URL: http://sanglertochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: