11 juni 2013 - Tackkort till läraren

Hej!
 
Idag har min son gått ut lågstadiet, helt otroligt så fort tiden går! Skolavslutningen fick ett avbrott helt plötsligt när brandlarmet gick igång! Jag trodde det var en telefon som ringde men alla barnen visste vad det var så de bara drog iväg till sin uppsamlingsplats och väntade (otåligt) på klarsignal att gå tillbaka till klassrummen. Glassen höll ju på att smälta bort :-) Det visade sig vara en klass som hade tänt tomtebloss på en tårta och såååå kul får man inte ha på skolan. 
 
Jag gjorde en personlig hälsning till sonens fröken eftersom jag tycker att hon gjort mycket för oss under läsåret. 
 
Så här ser det kortet ut. 
 
 
Motivet är från Saturated Canary, tyckte det var en passande sommarbild. Textstämpeln kommer från InkyWings. Jag har färglagt med Copicpennor. Runt om kanterna har jag stämplat med min äntligen inköpta Vintage garden-stämpel från Stempelglede.
 
 
 
Jag har torrembossat ett vitt cardstock med en embossingfolder som kom med tidningen "Simply Cards and papercraft". 
 
 
 
Enda utsmyckningen fick bli bandet och rosetten med en brad runt, ville inte att mönstret i det embossade pappret skulle försvinna.
 
 
Insidan fick samma mönster men jag har embossat ett transparent papper istället. I mitten stämplade jag en liten ram och skrev för hand (givetis så retade jag mig på att jag inte kunde centrera min handstil, precis som om jorden skulle gå under av det...) 
 
 
Här är en liten närbild på ansiktet:
 
 
Ja det var allt för mig idag, nu ska jag strax iväg och jobba kväll. Längtar enormt efter semester men än så är det långt till dess. 
 
Ha en fin dag!
Kram Rosa
 

Kommentarer
Postat av: ScrapLinda

Ett jättefint kort, vännen! Superfin embossing. Kram

2013-06-11 @ 11:52:07
URL: http://scraplinda.blogspot.se
Postat av: Christina

Fantastiskt fint!!!

2013-06-11 @ 14:13:18
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Margareta

Åh vilket läckert kort Rosa! Är säker på att "fröken" blev jätteglad!!! Ja, tänk att Gabriel har blivit så stor - tiden går så fort - tycker att han nyss var ett "dagisbarn" 😉
Ha det gott! Titta gärna in när du kommer åt vårt håll i Hälsingland! Kram!!

2013-06-11 @ 23:20:35
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är sååå fint och du har färglagt henne så vackert.
Såg dig i vimlet på skolavslutningen, var dit med några blivande sexåringar. Kram

2013-06-12 @ 05:55:27
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pernilla/Pillan

Så snyggt kort!! Väldigt stilrent och färgläggningen är urfin! Tack för inspirationen. Hälsn Pillan

2013-06-29 @ 18:47:36
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: