22 maj 2013 - dubbla dopkort

Hej!
 
Idag visar jag två dopkort jag gjort. Det är till samma beställare och jag gjorde korten ganska lika, men vill ju ändå att de ska skilja sig lite åt.
 
Jag har färglagt stämpeln baby prins Edwin från Magnolia med distress markers. Mönsterpapper är från Maja Design. 
 
 
 
 
En liten närbild på blommorna och en charm i form av ett kors. Jag har satt fast den i blommans stjälk.
 
 
 
Närbild på baby Edwin som prins. Runt kanterna har jag stämplat med Åsas poststämplar. En kakservett sitter bakom motivet. 
 
Utstansade bokstäver och siffror i spillbitarna av mönsterpappret. Jag chalkade kanterna och sedan lade jag ett lager med 3d-lack på varje.
 
 
 
Kortet från sidan, här skymtar man min kära hörnstämpel från Pysseldags.
 
 
 
På Liams kort valde jag vita bokstäver och pärlor. Lite glitterstickles på varje bokstav.
 
 
 
Insidan med en textstämpel från Kort och Godt.
 
 
Det var allt för idag. Ha det så bra!
 
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: tina

Helt bedårande fina kort och så snyggt färglagt:-)
Tina

2013-05-22 @ 18:47:47
URL: http://tinaspysselblogg.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Supersöta kort båda två, med fina detaljer och söta motiv. Det är så roligt att kika in här, för det finns alltid nåt nytt.
Kram och hörs när du kan prata igen.

2013-05-23 @ 07:20:25
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Carina

Ljuvliga kort. Kram

2013-05-24 @ 20:38:14
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Linnéa

Vilka otroligt söta och vackra dopkort! tack för inspirationen! :)

2013-05-25 @ 14:35:41
Postat av: Elisabet

Otroligt fint kort, som ska få bli en tavla i Alfreds rum!!
// Alfreds mamma

Svar: Tack så jättemycket! Så glad jag blir att det uppskattades :-) Hoppas ni fick en fin dag igår. /Rosa
Rosa

2013-05-26 @ 22:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: