9 maj 2013 - Rapunzel

Hej alla scrapvänner!
Jag har färglagt lite igen med mina nya vänner Copicpennorna.
 
Jag har gjort ett till kort till skissutmaningen på copic marker Sverige-bloggen. Tycker Tussan har gjort en så otroligt fin och användbar skiss. 
 
Jag har använt mig av en digistämpel från Elisabeth Bell som heter Little Rapunzel. Jag passade på i helgen som var att köpa några digisar från henne då det var köp en och få en gratis. 
 
 
Mönsterpapper kommer från Maja Design, både från den lite äldre kollektionen "Crea Diem" och så senaste "Vintage spring basic", det är den med fjärilarna på. Jag klippte ur några också och limmade fast dem på motivet.
 
 
Blommorna kommer från Wild orchid crafts, förutom pyntbären som är från K-design. Jag deltar i deras bloggtävling också där det ska vara 3 olika blommor med på kortet.
 
 
Här har jag använt en die från Spellbinders för att göra vimpeln. Texten är en digistämpel från Pysseldags!
 
 
 
Närbild på Little Rapunzel. Ramen är stansad med Spellbinders. Jag har använt mig av följande färgkombinationer till motivet:
Hud: E 00, 11 och R 20
Hår: E 51, 49, 47, 35 och 29
Blus: R 85, 83, 81, B 00, 97
Jeans: B 97, 95, 45 och 00
Himmel och jord: B 00, BG 000, E 43, 11
 
 
Kanten bakom fjärilspappret är gjord med en EK-success stans "arrow".
 
Nu ska jag ut på nätet och leta fina färgkombinationer av copics. Behöver några fler pennor än 36 st men hittills har det funkat bra. Men turkost vill jag ha och lila och.... :-)
 
Jag hoppas att du lämnar en liten hälsning innan du går vidare!
 
KRAM Rosa
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett kanonfint kort och fint färglagt

Kraaaam

2013-05-09 @ 19:50:15
Postat av: snojbi

ooooops glömde min "adress" till inlägget här ovan

2013-05-09 @ 19:51:13
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Margareta

Underbart kort Rosa!! Har också den digisen, men har inte använt den än - fick kanske inspration nu ;o)
Ha en skön helg! Kram!!

2013-05-09 @ 21:28:26
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ett underbart fint kort. Fina detaljer och så fint du färglagt.

2013-05-12 @ 19:46:18
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Rozzan

Tack för ditt bidrag. Vilket somrigt och vackert kort. Du har färglagt jättefint på en mysig stämpel.
Lycka till// Rozzan DT i CMS

2013-05-20 @ 12:13:42
URL: http://rozzanscrap.blogspot.se/
Postat av: Linda - Pysselbus

Underbart kort, gumman!! Men det vet du ju redan att jag tycker :-D Perfekt färgsättning och matchning och motivet är ju en klar favvo också! Tack för att du deltar igen hos CMS!

Kram
Linda

2013-05-24 @ 07:14:58
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Pillan

Åh så sött det var! Jag är ute efter den kantstansen fr Ek success "arrow", var köpte du din?? Ha en bra kväll, Pillan

Svar: Tack så jättemycket! Ja den där Arrow är så fin men så svår att få tag i, tror inte de gör dem längre. Jag skickade efter min från England förra året. Kikade in där nu men de har ingen kvar :-( Kram Rosa
Rosa

2013-07-03 @ 19:00:18
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: